۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
صدور پروانه‌ ساختمانی برای بافت‌های فرسوده کشور رایگان شد
معاون وزیر راه و شهرسازی:

صدور پروانه‌ ساختمانی برای بافت‌های فرسوده کشور رایگان شد

کاشان - عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هزینه های صدور پروانه های ساختمانی در بافت فرسوده شهرهای سراسر کشور رایگان شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی عبوری امروز در حاشیه سفر به کاشان در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام ۶۱۴ پروژه در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی کشور اظهار داشت: با اقدامات انجام شده امیدواریم این پروژه ها تا اخر دولت به سرانجام برسد.

وجود ۱۴۸هزار هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی در کشور
وی بیان اینکه در کشور بیش از ۱۴۸هزار هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی وجود دارد، ابراز داشت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده برای بازآفرینی این بافت ها اعطای تسهیلات به ساکنین این مناطق است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این تسهیلات در شهرهای بالای ۲۰۰هزار نفر مثل کاشان در قالب سه مدل ۵۰، ۴۰ و ۲۲۰ میلیون تومانی است، تصریح کرد: مقدار کارمزد این تسهیلات به ترتیب ۹، چهار و ۱۸ درصد است.

وی همچنین با اشاره به اینکه متقاضیان دریافت پروانه های ساختمانی در بافت های فرسوده از پرداخت هزینه های مربوطه معاف هستند، خاطرنشان کرد: طبق توافق انجام شده قرار است هزینه های مربوط به اخذ پروانه بافت های فرسوده به نسبت ۵۰درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداری شهرها پرداخت شود.

بازآفرینی ۳۵۰ محله در سطح کشور
عبوری با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۵۰ سکونتگاه غیر رسمی در سراسر کشور وجود دارد، افزود: در حال حاضر ۳۵۰ مورد در حال بازآفرینی است و این در حالی است که طبق قانون ششم توسعه قرار بود ۲۷۰ سکونتگاه بازآفرینی شود.

وی همچنین با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی برای بازآفرینی بافت فرسوده شهری کاشان انجام شده است، گفت: کمک های لازم برای این موضوع از جمله تاسیس یک پردیس فرهنگی در محله کوی مفتح کاشان به شهرداری کاشان می شود.

کد خبر: ۶۸٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha