۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
 رکود معاملات در بورس مازندران رکورد زد
بازار بررسی کرد

رکود معاملات در بورس مازندران رکورد زد

ساری- کاهش چشمگیر معاملات بورس مازندران رکود زمستانی را برای اولین بار طی سال جاری در این بازار پرنوسان رقم زد.

به گزارش خبرنگار بازار، آمار معاملات بورس در مازندران هر هفته کاهش می یابد و در هفته جاری بیشترین رکورد و روند نزولی در بازار بورس استان به ثبت رسیده است.

معاملات بورس در دی ماه سال جاری از ۲۷۰ میلیون سهم در بازار بورس ساری کلید خورد و به مرز ۱۰۰ میلیون سهم در هفته جاری رسید. نوسانات بازار بورس و بی اعتمادی مردم نسبت به عملکرد تالار شیشه ای، بازار سرمایه را در کشور و استان به خواب زمستانی کشانده است.

تحلیل های آماری بورس مازندران نشان می دهد میزان سرمایه گذاری و داد و ستد در بازار بورس استان طی یک ماه اخیر هر هفته روند نزولی را طی کرده است و از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در هفته های ابتدایی دی ماه به هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در حال حاضر رسیده است.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار تعداد سهام مبادله شده طی هفته جاری را ۱۰۰ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۱۰۹ سهم به ارزش هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۴۷ درصد سهام مبادله شده مربوط به خرید و بقیه مربوط به فروش بوده است.

وی ارزش سهام خریداری شده را ۷۹۸ میلیارد ریال و ارزش سهام فروخته شده را ۹۱۱ میلیارد ریال اعلام کرد.

بررسی آمارهای بازار مازندران نشان می دهد شرکت های صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، مهندسی نصیر ماشین، صندوق سرمایه گذاری با آمد ثابت کمند و سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان بیشترین ارزش معاملات را در بورس استان ثبت کرده اند.

شاخص قیمت نیز در هفته جاری ۴۵ هزار و ۸۸۸ واحد کاهش داشت و به پایین ترین سطح معادل یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۴۸ واحد رسید.

کد خبر: ۶۸٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha