۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
خریداران صندوق‌های سرمایه گذاری ETF حمایت می‌شوند
رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور:

خریداران صندوق‌های سرمایه گذاری ETF حمایت می‌شوند

واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور از طرح دولت برای حمایت از خریداران صندوق‌های سرمایه گذاری ETF خبر داد و گفت: رئیس جمهور دستور داده است تا طرحی برای سرمایه گذاران بورس آماده شود تا سلب اعتماد اتفاق نیفتد.

به گزارش بازار، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره سرمایه گذاران متضرر در بورس اظهار داشت: دیروز در ستاد اقتصادی دولت صحبت کردیم تا مردمی که براساس اعتماد به نظر وزیر اقتصاد به بورس آمدند، ضرر نکنند.

واعظی اعلام کرد: رئیس جمهور دستور داد تا طرحی بیاورند برای کسانی که در این دو صندوق اعتماد کردند تا سلب اعتماد نشود. وی با تاکید بر اینکه باید نگاه ما به بورس همان نگاهی باشد که در همه دنیاست، اظهار داشت: کسی که می‌خواهد در کوتاه مدت سود ببرد باید پولش را در بانک بخواباند، اما کسانی که به دنبال سود بیشتر هستند باید نگاه شان به بورس دراز مدت باشد؛ ما به آینده خوشبین هستیم.

واعظی در پاسخ به سوالی درباره ریزش بورس اظهار داشت: در همه جای دنیا بورس یک روند ثابت و صعودی خاص ندارد؛ بورس همیشه فراز و نشیب دارد، بورس به دلایل مسائل سیاسی، اقتصادی و بین المللی کاهشی یا افزایشی می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه همیشه افرادی هستند دلایلی را به ریزش بورس ارتباط دهند، گفت: بالاخره معلوم است که وزیر صمت ما یک ماموریت و وزیر اقتصاد ماموریت دیگری را دنبال می‌کند، جلسه هیئت دولت و ستاد اقتصادی هم برای همین درست شده است که وقتی اختلاف سلیقه به وجود می‌آید در آن جا حل کنند؛ لذا فکر می‌کنم هیچ موضوع جدیدی اتفاق نیفتاده و بورس هم مثل بقیه بازارها روند ثابت خودش را می‌گیرد.

واعظی با تاکید بر اینکه خواهش ما این است که دخالت‌ها در بورس کم شود گفت: ما به عنوان دولت باید یک نقش حمایتی داشته باشیم و تصمیم گیری را بر عهده شورای عالی بورس بگذاریم؛ از مجلس و کمیسیون‌های مجلس هم می‌خواهیم این قدر در بورس دخالت نکنند. وقتی بورس مثبت می‌شود می‌گویند دولت نتوانست، ما آمدیم و مشکل بورس را حل کردیم. وقتی بورس منفی می‌شود می‌گویند ما از اول تذکر داده بودیم.

وی با اشاره به اینکه ماموریت مجلس قانونگذاری، سوال و استیضاح است افزود: این که مجلس بخواهد به مسائل ریز اجرایی ورود کند کار درستی نیست؛ در داخل مجلس هم اگر کسانی می‌خواهند کار اجرایی بکنند اشتباه است که به مجلس رفتند باید می‌آمدند و کار اجرایی می‌کردند.

واعظی با بیان اینکه دلیل کمتر صحبت کردن دولت این است که نمی‌خواهد در این شرایط اختلاف به وجود بیاید تصریح کرد: ادبیات سخیفی که برخی از نمایندگان علیه دولت و وزرا به کار می‌برند، از طرف‌های مقابل هم می‌شود به کار برود، اما ما این را به مصلحت کشور نمی‌دانیم و خواهش می‌کنیم اخلاق اسلامی رعایت شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین درباره بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه حقوق نجومی به آن معنا نداریم؛ این بند در سال ۹۹ هم بوده است.

واعظی ادامه داد: به نظر می‌رسد که در مجلس شاهد این هستیم که به بودجه به جای آن که نگاه حرفه‌ای شود بیشتر ابزاری برای تبلیغات انتخابات ۱۴۰۰ و زدن دولت شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ سال است که دولت‌های مختلف به مجالس مختلف بودجه می‌دهند اظهار داشت: همیشه روند این بوده که بودجه در کمیسیون تلفیق بررسی شده است، وقتی به یک جمع بندی می‌رسید اعلام می‌شد؛ اما برای اولین سال پس از انقلاب شاهد آن هستیم از روزی که بودجه را به مجلس فرستاده ایم نماینده‌ها مرتب مصاحبه و تبلیغ می‌کنند؛ از رئیس مجلس تا دیگران.

واعظی با گلایه از برخی پرخاشگری‌ها و انتقادات نمایندگان مجلس گفت: همه وزرا در کمیسیون تلفیق شرکت می‌کنند. جلساتی هم در خصوص بودجه با حضور رئیس جمهور و سران قوا بوده است و حرف هایشان را هم زده اند.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: همانگونه که مجالس و دولت‌های گذشته با بودجه برخورد کردند و یک تعامل و همکاری درباره بودجه وجود داشت، الان هم باید همین گونه باشد.
وی افزود: اینکه بودجه ابزار سیاسی و بخشی از کارهای انتخاباتی سال ۱۴۰۰ شده نه به صلاح مجلس، نه دولت و نه مردم است؛ مردم باید بیشترین منفعت را از این بودجه ببرند.

کد خبر: ۶۸٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha