۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
نبود زیرساخت های گمرکی مناسب آمار صادرات چرم همدان را نصیب قم و سنندج می کند
رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان در گفتگو با بازار مطرح کرد:

نبود زیرساخت های گمرکی مناسب آمار صادرات چرم همدان را نصیب قم و سنندج می کند

همدان - گازرانی، رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان بابیان اینکه متاسفانه صادرات تولیدات چرمی همدان از گمرک این استان انجام نمی شود، گفت: نبود زیرساخت های گمرکی مناسب آمار صادرات چرم همدان را نصیب قم و سنندج می کند.

احمد گازرانی در گفتگو با خبرنگار بازار  با بیان اینکه در راستای خرید اجناس چرمی با توجه به تورم و گرانی حاکم بر بازار عرضه و تقاضا شاهدیم که بیشتر مردم با توجه به توان مالی اندکی خود توانایی خرید اجناس چرمی را ندارند، عنوان کرد: همین موضوع باعث شده کسبه بازار چرم همدان با آسیب جدی روبرو شوند.

وی در خصوص صادرات خارجی تولیدات چرمی همدان مطرح کرد: خوشبختانه از سال های گذشته صادرات انجام گرفته و عمده صادرات در این بخش به کشورهای افغانستان، عراق و روسیه ارسال شده است.

رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان به وضعیت صادراتی تولیدات چرمی در سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به درخواست ها و سفارش های ثبت شده در سال جاری صادرات چرم به کشور افغانستان و اقلیم کردستان عراق صورت گرفته چراکه این دو کشور بیشترین درخواست اجناس چرمی را داشتند.

گازرانی ادامه داد: با تمام اوصافی که در زمینه افزایش نرخ ارز و مشکلات پیش آمده وجود داشت اما به سبب قیمت مناسبی که در عرضه تولیدات چرمی لحاظ شد کشورهای مذکور رغبت بیشتری به خرید کالاها و اجناس تولیدی چرمی همدان  داشتند.

نایب رئیس اتاق اصناف همدان در این راستا ادامه داد: عمده مشکلی که در خصوص صادرات تولیدات چرمی وجود دارد این است که صادرات این محصولات و تولیدات از گمرک همدان انجام نمی شود که علت آن عدم وجود زیرساخت های گمرکی مناسب در همدان است و بدین ترتیب بیشتر صادرات ما از طریق گمرک باشماق سنندج و گمرک قم انجام می پذیرد و صادرات از گمرک استان همدان کمتر انجام می گیرد.  

کاهش صادرات تولیدات چرمی همدان در سال جاری
گازرانی به کاهش صادرات در بخش تولیدات چرمی همدان اشاره کرد و افزود: امسال با توجه به وجود محدودیت های کرونایی اجازه صادرات نداشتیم و حتی مرزهای کشورهای هدف برای واردات محصولات تولیدی چرمی بسته بود بدین سان، در سال جاری تاحدی با کاهش صادرات در بخش تولیدات چرمی همدان روبرو بودیم.

رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان عنوان کرد: خوشبختانه در وضعیت موجود و با توجه به بهتر شدن شرایط کنترل شیوع بیماری کرونا، وضعیت صادرات بهتر شده است به طوری که طی هفته های اخیر، خریداران افغانی در همدان حضور داشتند و طی بازدیدی که از کارگاه های چرم همدان قراردادهایی در زمینه صادرات محصولات و اجناس چرمی منعقد شد.

کد خبر: ۶۸٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha