۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
افتتاح میز صادرات صنعت چرم در همدان/خوشه چرم فعال شده است
رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان در گفتگو با بازار خبر داد:

افتتاح میز صادرات صنعت چرم در همدان/خوشه چرم فعال شده است

همدان - گازرانی؛ رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان از فعالیت خوشه چرم همدان خبر داد و گفت: میز صادرات صنعت چرم همدان افتتاح شده است.

احمد گازرانی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص تولید و عرضه کیف و کفش چرمی بااشاره به وضعیت حاکم بر این حرفه مطرح کرد: با توجه به اینکه تولیدات صنعت چرم همدان قدمتی دیرینه دارد و اساتید بسیار خبره و ماهری از گذشته تا به امروز در تولید صنعت چرم در استان همدان فعالیت دارند، تولید و عرضه محصولات ساخته شده از چرم در استان همدان روبه رشد است.  

وی با بیان اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا، جلساتی با تولیدکنندگان عرصه صنعت چرم برگزار شده است، مطرح کرد: در این زمینه پیگیر راهکارها و مسیرهایی در خصوص جلوگیری از آسیب بیشتر شیوع این ویروس بر بدنه صنعت چرم بودیم اما با این حال باز هم ضرر و زیان هایی را در بخش عرضه صنایع  و تولیدات محصولات چرم در همدان شاهد بودیم.  

رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان در ادامه از افتتاح میز صادرات صنعت چرم همدان خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه خوشه چرم همدان نیز افتتاح شده است، خوشبختانه دستگاه های دولتی و خصوصی دست به دست هم داده و با در نظر گرفتن بخشی از تسهیلات کم سود، شرایط ویژه ای را برای رشد و توسعه صنعت چرم همدان فراهم و میسر کرده اند.

سال های گذشته به تعداد ۶۰ واحد صنفی تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود چهار درصد از صندوق کارآفرینی امید پرداخت شد

گازرانی در خصوص میزان تسهیلات ارائه شده در بخش صنعت چرم نیز گفت: امسال و تاکنون تسهیلات در نظر گرفته شده در این بخش دریافت نشده اما در سال های گذشته به تعداد ۶۰ واحد صنفی تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود چهار درصد از صندوق کارآفرینی امید پرداخت شد.  

نایب رئیس اتاق اصناف همدان در ادامه یادآور شد: تسهیلات پرداخت شده به واحدهای صنفی در بخش صنعت چرم ضمن افزایش تولیدات، اشتغال آفرینی و از همه مهمتر انگیزه بخشی برای فعالیت در مجموعه های تولیدی و عرضه محصولات چرمی را به دنبال دارد. 

گازرانی درخصوص افزایش قیمت و گرانی مواد اولیه در تولیدات چرمی نیز عنوان کرد: نوسانات قیمت ارز، آسیب هایی به بخش تولیدات چرمی وارد کرد ولی بیشترین ضرر و آسیب در این بخش متوجه مصرف کنندگان شد که البته در این راستا تولید کنندگان چرم نیز با آسیب و ضررهایی روبرو شدند.

وی با بیان اینکه تولیدکننده، مواد اولیه ای که امروز خریداری می کرد را در روزهای بعد با افزایش قیمت خرید می کرد، گفت: این رویه منجر به خسارت و ضرر و زیان هایی برای فعالان این بخش می شد.  

کد خبر: ۶۸٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha