۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
جلسه فوق العاده کمیسیون اقتصادی با روسای ۲۰ نهاد بورسی| پیگیر جلوگیری از دستکاری دولت در بازار سرمایه هستیم
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بازار مطرح کرد:

جلسه فوق العاده کمیسیون اقتصادی با روسای ۲۰ نهاد بورسی| پیگیر جلوگیری از دستکاری دولت در بازار سرمایه هستیم

پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نشست مشترک  امروز کمیسیون اقتصادی با حضور رئیس سازمان بورس، روسای ۲۰ نهاد بورسی، روسای بورس اوراق بهادار و کالایی و اعضای شورای عالی بورس برگزار خواهد شد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به نتایج جلسه بورسی مجلس گفت: با توجه به کاهش نزولی شاخص بورس طی هفته های گذشته و به دلیل آثار و تبعات این مسئله در زندگی مردم، کمیسیون اقتصادی در طول چند روز گذشته، اقدامات نظارتی خود را در دستور کار قرار داد.

وی بیان داشت: خوشبختانه ما دیروز جلسه خوبی را با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در زمینه شرایط بازار بورس داشتیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در این جلسه محورهای مهم موضوعات مربوط به بخش های نظارتی مورد بحث قرار گرفت. اعتقاد ما بر این است که بخشی از شرایط فعلی بازار بورس به دلیل عدم نظارت و مدیریت های ضعیف باید اصلاح شود و اقدامات لازم در این زمینه باید صورت گیرد.

این نماینده مجلس بیان داشت: بخشی از این اقدامات مربوط به تصمیماتی است که دولت باید برای جبران بخشی از اشکالاتی که در عرضه هایی که به مردم داشته به مانند دارا دوم و موضوع پالایشی ها مدنظر قرار دهد. با این حال این موارد در نشست دیروز مورد جمع بندی قرار گرفت.

پورابراهیمی اظهارداشت: با توجه به اینکه باید از این محورها، دستور العمل های اجرایی خاصی استخراج و این موارد به سازمان بورس و مجموع عوامل بازار سرمایه ابلاغ شود، طبیعتا در این رابطه باید نشست تخصصی برای تدوین محتوای محورهای ساماندهی بازار سرمایه در شرایط کنونی مد نظر قرار می گرفت که امروز این نشست مشترک در کمیسیون اقتصادی با حضور رئیس سازمان بورس،روسای ۲۰ سازمان بورسی، روسای بورس اوراق بهادار و کالایی و اعضای شورای عالی بورس برگزار خواهد شد. در این جلسه انشالله می کوشیم محورهای دستورالعمل های اجرایی جهت ساماندهی بازار بورس را نهایی کنیم.

وی اظهار داشت: قرار است این محورها و دستوالعمل ها با همکاری مجلس و دولت بتواند مبنای تصمیم گیری جدید در بازار بورس شود. انشالله حوزه های نظارتی به مانند موضوع شفافیت اطلاعات موضوع اجرایی شدن نرم افزارهای نظارتی در معاملات و ایجاد یک رویکرد سلامت محور در حوزه بازار سرمایه که مهمترین رکن ماست، مد نظر قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی اظهارداشت: ضمنا در این جلسه پیگیر موضوعات مربوط به عدم دخالت دولت در دستکاری قیمت های دستوری در حوزه بازار سرمایه خواهیم بود و این موارد را مدنظر قرار خواهیم داد. انشالله جمع بندی این جلسه در قالب گزارشی به صحن ارسال خواهد شد و همچنین این موارد در چارچوب ابلاغیه ای به سازمان بورس ابلاغ خواهد شد.

کد خبر: ۶۸٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha