۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
ضرورت برگزاری نمایشگاه‌ها برای تقویت ارتباط تجاری بین ایران و عراق
معاون کنسولگری ایران در کربلای معلی تاکید کرد:

ضرورت برگزاری نمایشگاه‌ها برای تقویت ارتباط تجاری بین ایران و عراق

زنجان- معاون کنسولگری ایران در کربلای معلی گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها و ارتباط بیشتر با بخش خصوصی می‌تواند ظرفیت‌ها را شناسایی و معرفی کند و این برای تقویت ارتباط تجاری بین دو کشور خوب است. 

به گزارش خبرنگار بازار، داود کلانتری شامگاه سه شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در محل استانداری زنجان گفت: اداره استان‌ها در عراق به صورت فدرالی است و انتقال پول و مشکلات کلان امنیتی از اختیار استان‌ها خارج و به صورت کلان تصمیم‌گیری می‌شود.

وی به ظرفیت‌های موجود در دو شهر کربلا و بابل برای همکاری با ایران و استان زنجان اشاره کرد و گفت: زمینه‌های مختلف برای همکاری از جمله همکاری‌ در بخش گلخانه،جاده سازی، مصالح ساختمانی، پرورش ماهی، خدمات فنی و مهندسی، هتلینگ و هتل‌سازی، تامین تجهیزات، تامین تجهیزات پزشکی و راه‌سازی وجود دارد.

معاون کنسولگری ایران در کربلای معلی گفت: مشکلات مربوط به انتقال پول موجود بین تجار ایران و این کشور محسوس است. 

کلانتری تاکید کرد: کنسولگری به دنبال برطرف کردن موانع همکاری دو طرف است و باید ارتباط تجاری بین استان زنجان و عراق افزایش یابد. 

وی به تمایل عراقی‌ها برای همکاری با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ایران اشاره کرد و یادآور شد: ایران ترانسفو برند شناخته شده‌ای نه تنها در عراق بلکه در کل منطقه است. 

معاون کنسولگری ایران در کربلای معلی ابراز داشت: در سال‌های اخیر شرکت‌هایی چون ماد ماشین از استان زنجان و کاله ایران حضور بسیار خوبی در بازار عراقی داشته است و مردم این کشور استقبال بسیار خوبی از کاله دارند. 

کلانتری از آمادگی این کنسولگری برای ارائه خدمات مشاوره‌ای، وکیل تخصصی برای عقد قراردادها، شناسایی تجارو در اختیار گذاشتن دفاتر به صورت هفتگی برای حضور شرکت‌های زنجانی و مذاکره با عراقی‌ها خبر داد و گفت: در شهر کربلا و بابل فرصت‌های بسیار زیادی برای همکاری وجود دارد.

وی گفت: بیشترین و بهترین خرمای عراق در شهر بابل تولید می‌شود و استان زنجان می‌تواند در بخش صنایع تکمیلی این محصول حضور داشته باشد.

معاون کنسولگری ایران در کربلای معلی ابراز کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها و ارتباط بیشتر با بخش خصوصی می‌تواند ظرفیت‌ها را شناسایی و معرفی کند و این برای تقویت ارتباط تجاری بین دو کشور خوب است.

کد خبر: ۶۸٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha