۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
میز تجاری عمان، عراق و اوراسیا در اتاق بازرگانی اهواز راه اندازی شد
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:

میز تجاری عمان، عراق و اوراسیا در اتاق بازرگانی اهواز راه اندازی شد

اهواز - رئیس اتاق بازرگانی اهواز از تشکیل میز تجاری به منظور ارائه خدمات به فعالان اقتصادی استان ویژه اتحادیه اوراسیا و همچنین کشورهای عمان و عراق خبر داد.

شهلا عموری در گفتگو با خبرنگار تحلیل بازار با اشاره به اینکه اتاق اهواز با داشتن کمیسیون‌های تخصصی مختلف، آمادگی ارائه خدمات و راهنمایی های لازم به فعالان اقتصادی است، گفت: تسهیل در انجام مراودات تجاری با این کشورها یک اولویت محسوب می شود و در این راستا از همه ظرفیت های اتاق استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در جمع کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا بیان کرد: یکی از مواردی که می تواند در انجام مراودات تجاری استان خوزستان با این اتحادیه تاثیرگذار باشد، آغاز به کار مرز هوایی دزفول در هفته های آینده و برقراری خط هوایی به کشور روسیه است.

تسهیل در صادرات فعالان اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی اهواز یادآور شد: تولیدات کشاورزی استان خوزستان در زمینه صادرات به اوراسیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین منظور میز تجاری این اتحادیه در اتاق اهواز راه اندازی شد.

عموری همچنین از ظرفیت بسیار مناسب خوزستان برای انجام مراودات تجاری با کشور عراق نام برد و گفت: بخش عمده از کالاهای تولیدی استان به کشور عراق صادر می شود و به همین منظور با ایجاد میز عراق در تلاش برای تسهیل در روند این امر هستیم.

وی همچنین یادآورشد: این درحالی است که مرزهای تجاری خوزستان با کشور عراق با مشکلات زیادی همراه هستند که اتاق بازرگانی اهواز برای رفع آن‌ها از ظرفیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برای بهبود شرایط، استفاده می کند.

میز عمان در اتاق اهواز

نائب رئیس اتاق مشترک ایران و عمان درباره افزایش ارتباط بازرگانان با کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس به ویژه عمان، بیان داشت: به همین منظور میز تجاری عمان در اتاق اهواز راه اندازی شد تا زمینه بهبود مبادلات بازرگانی را فراهم کنیم.

عموری یادآور شد: از جمله اقداماتی که در راستای تسهیل فعالیت تجار ایرانی برای حضور در کشور عمان صورت گرفته، برقراری پرواز اهواز- عمان (بندر تجاری صحار) است.

وی بیان کرد: قطعا تداوم مراودات تجاری بین خوزستان و عمان می تواند به رونق اقتصادی استان منجر شود و در همین راستا در صورتی که تجار ما نیاز به راهنمایی، مشاوره و یا خدمات دیگری داشته باشند، اتاق بازرگانی اهواز در این زمینه از همه توان خود استفاده خواهد کرد.

کد خبر: ۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha