۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
مصرف داخلی پنبه ۲ برابر میزان تولید پنبه در کشور است
رئیس کارگروه نساجی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

مصرف داخلی پنبه ۲ برابر میزان تولید پنبه در کشور است

جدی، رئیس کارگروه نساجی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مصرف داخلی پنبه دو برابر میزان تولید پنبه در کشور است.

به گزارش بازار، علی جدی رئیس کارگروه نساجی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مصرف داخلی پنبه دو برابر میزان تولید پنبه در کشور است.
وی با بیان اینکه تا کنون برنامه حمایتی منظم و مستمری برای پنبه کاران تهیه نشده است افزود: اگر می‌خواهیم در تولید پنبه خودکفا شویم باید برای آن راهبرد تعریف کنیم و وزارت جهاد کشاورزی از کشاورز حمایت کند.

جدی گفت: تعرفه واردات مواد اولیه در همه کشورها صفر است و ما مخالف تعرفه گذاری برای واردات پنبه هستیم. برای حمایت از کشاورزان باید زمان و میزان واردات کنترل شود.

رضا محتشمی پور معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران نیز در این برنامه گفت: حجم محصولی که پالایشگاه تندگویان در بورس عرضه کرده است در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته و به تعهدات خود عمل کرده است، البته در ماه اخیر به دلیل بروز برخی مشکلات، کف محصول درخواست شده از این پالایشگاه را به بازار داده اند.

وی افزود: کمبود عرضه محصولات پتروشیمی مورد نیاز صنایع نساجی در بورس؛ موردی بوده البته در هفته‌ای که کم عرضه شده، در هفته بعد جبران شده است.

محتشمی پور گفت: پالایشگاه تندگویان امکان عرضه شش هزار تن گرانول پت در هفته را ندارد.

کد خبر: ۶۸٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha