۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
مصرف گاز ایران ۶ برابر دنیا
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

مصرف گاز ایران ۶ برابر دنیا

حسین زاده، عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دو راهکار برای مقابله با کمبود گاز و برق در کشور وجود دارد، گفت: نخستین مسیر کاهش مصرف خانگی با فرهنگسازی و روش دوم افزایش ظرفیت تولیدی میادین گازی است، همچنین ترمیم سیستم انتقال و توزیع ضرورت دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین حسین زاده با اشاره به قطعی مکرر برق از ابتدای زمستان سال جاری، گفت: اگر چه باید روزانه ۱۹۰ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها داده شود اما اکنون این میزان به حدود ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون مترمکعب رسیده و مابقی آن با سوزاندن گازوئیل و مازوت جبران می‌شود اما افزایش مصرف خانگی، اصلی‌ترین دلیل کمبود برق در سال جاری است ضمن آنکه میزان مصرف گاز ایران ۶ برابر دنیا است.   

نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه در نیروگاه‌های تهران و اطراف آن مازوت نمی‌سوزد، اضافه کرد: نزدیک به ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد مترمکعب گاز در سراسر کشور تولید می‌شود که حدود ۵۶۰ میلیون مترمکعب آن به مصرف خانگی می‌رسد و مابقی آن سهم صنایع، نیروگاه‌ها و صادرات است.

وی با بیان اینکه دو راهکار برای مقابله با کمبود گاز و برق در کشور وجود دارد، توضیح داد: نخستین مسیر کاهش مصرف خانگی با فرهنگسازی و روش دوم افزایش ظرفیت تولیدی میادین گازی است، همچنین ترمیم سیستم انتقال و توزیع ضرورت دارد چراکه اتلاف انرژی در مسیر انتقال بسیار بالا است.

حسین زاده با بیان اینکه درصد بسیار کمی از مصرف برق شامل تولید بیت کوین می‌شود، مطرح کرد: باوجود مزارع مختلف در نقاط مختلف کشور بیت‌کوین‌ها، اثر تاثیرگذاری در قطعی و مصرف برق ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: باید با پیگیری طرح‌های مختلف در حوزه انرژی همچون افزایش تولید برق و گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر مانع از بحرانی شدن مشکل تامین برق و گاز در سال‌های آینده شد.

کد خبر: ۶۸٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha