۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
کرونا باعث ورشکستگی بسیاری از تالارداران زنجان شده است
رئیس اتاق اصناف زنجان:

کرونا باعث ورشکستگی بسیاری از تالارداران زنجان شده است

زنجان- موسوی، رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: متاسفانه کرونا باعث شده که بسیاری از تالارداران ورشکست شوند و حتی برخی اقدام به تعطیلی واحدهای خود کرده‌اند.

سید محمود موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا در یک سال گذشته موجب ضرر و زیان بسیاری به کسبه شده است.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته اغلب اصنافی که در تامین مایحتاج ضروری مردم فعالیت داشتند باز بودند، اضافه کرد: به همین خاطر به علت اجاره‌ای بودن اغلب واحدهای صنفی ضرر بسیاری به آنها وارد شده است.

رئیس اتاق اصناف زنجان با اشاره به اینکه دولت تسهیلاتی برای جبران خسارت کرونا به اصناف وارد کرد که کارساز نبود، افزود: ضرر وارد شده به واحدهای صنفی بسیار بیشتر از مبلغ تسهیلات است.

موسوی با بیان اینکه طبق برآورد انجام شده بیشترین ضرر وارد شده ناشی از کرونا به مجموعه تالارداران بوده است، تصریح کرد: مجموعه تالارها به مشاغل بسیاری مرتبط است و در نتیجه تعطیلی تالارها بسیاری از اصناف دیگر نیز تعطیل شده است.

موسوی تاکید کرد: متاسفانه کرونا باعث شده که بسیاری از تالارداران ورشکست شده و حتی برخی اقدام به تعطیلی واحدهای خود کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مشکل جدید تالارداران مخالفت بهداشت با فعالیت آنها با یک سوم جمعیت است، گفت: شهر زنجان رو به سفیدی‌ می‎رود اما بهداشت نامه عدم فعالیت داده است و این نامه غیرقانونی است و تالارها هم دیگر طاقت ضرر بیشتر را ندارند.

رئیس اتاق اصناف زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۴۲ هزار واحد صنفی در استان زنجان فعال است، افزود: معیشت این واحدهای صنفی به اضافه کارگران بیشماری که دارند به خطر افتاده و در بسیاری از اصناف کارگران به علت تعطیلی بیکار شده‌اند که خود این موضوع آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

کد خبر: ۶۸٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha