۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
فعالیت غیرقانونی در حوزه استخراج ارز دیجیتال به منزله قاچاق است
استاندار آذربایجان شرقی:

فعالیت غیرقانونی در حوزه استخراج ارز دیجیتال به منزله قاچاق است

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر سامان‌دهی واحدهای استخراج ارز دیجیتال در استان، گفت: منطقی نیست در شرایطی که واحدهای تولیدی ما با کمبود برق و مشکلات ناشی از آن روبه‌رو هستند، عده‌ای از نعمت برق برای فعالیت‌های غیرقانونی استفاده کنند.

به گزارش بازار به نقل از استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، با تأکید بر اینکه هر گونه فعالیت اقتصادی باید با مجوز و در چارچوب قانون انجام شود، افزود: تاکنون هیچ پروانه بهره‌برداری برای استخراج ارز دیجیتال در استان صادر نشده و بر این اساس هرگونه فعالیتی در این حوزه غیرقانونی است.

 وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه خوداظهاری دستگاه‌های استخراج رمزارز (ماینر)، گفت: بعد از مهلت مقرر، هرگونه فعالیت غیرمجاز در این حوزه به منزله قاچاق بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.

پورمحمدی افزود: کمیته پایش باید با اقداماتی نظیر رصد میزان مصرف برق مشترکان خانگی و صنعتی، فعالیت‌های غیرمجاز در این حوزه را شناسایی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این جلسه بر تعیین تکلیف کالای رسوب‌شده در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تأکید کرد و گفت: بسیاری از این کالاها به دلیل طولانی شدن روند رسیدگی، غیرقابل استفاده می‌شود.

پورمحمدی افزود: با توجه به اینکه برخی از این کالاها جزو کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در بازار است لازم است در رسیدگی به پرونده‌ها و تعیین تکلیف آنها از سوی دستگاه‌های مسئول تسریع شود.

وی همچنین با اشاره به آغاز اجرای طرح شناسه‌دار کردن گروه کالایی لوازم یدکی خودرو، بر دقت و حساسیت مجریان این طرح بویژه در سطح عرضه تأکید کرد.

کد خبر: ۶۸٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha