۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
۵ پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی در ایلام صادر شد
مدیرکل استاندارد ایلام:

۵ پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی در ایلام صادر شد

ایلام- مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در سال جاری پنج پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی در ایلام صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استاندارد ایلام، مهناز همتی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون  پنج پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی در استان ایلام صادر شده است.

وی گفت: گوجه فرنگی، انگور یاقوتی، خیار و نخود سبز از جمله محصولاتی بوده اند که برای آنها پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها صادر شده است.

وی افزود: پس از درخواست تولیدکنندگان متقاضی برای دریافت پروانه یاد شده، کارشناسان کنترل کیفیت و استاندارد به شکل دوره ای از مزارع و باغات بازدید و اقدام به نمونه برداری محصول می کنند و پس از نداشتن نقص و ایراد در حوزه حد مجاز سموم دفع آفات، فلزات سنگین و نیترات به محصول مربوطه پروانه حد مجاز آلاینده ها ارائه می شود.

مدیرکل استاندارد ایلام اظهار کرد: تولید محصولات دارای پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده ها با نظارت کلینیک های گیاهپزشکی به عنوان مدیر کنترل کیفیت و شرکت های بازرسی از محصولات کشاورزی انجام می شود.

همتی تصریح کرد: فرهنگ استفاده از محصولات کشاورزی دارای پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده ها باید اشاعه پیدا کند و این موضوع موجب افزایش کیفیت محصولات کشاورزی، ارتقای سلامت جامعه و همچنین تولید محصولات صادرات محور خواهد شد.

کد خبر: ۶۸٬۶۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha