۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
با کاهش نرخ ارز، قیمت تلفن همراه هم باید کاهش یابد
رئیس اتحادیه صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران:

با کاهش نرخ ارز، قیمت تلفن همراه هم باید کاهش یابد

درستی، نماینده وزیر صمت در اصناف کشور و رئیس اتحادیه صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران معتقد است اگر واردکنندگان، فاکتورهای فروش خود به مغازه‌داران را بر مبنای نرخ روز دلار اصلاح کنند، مصرف‌کنندگان کاهش قیمت‌ها را احساس می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، ابراهیم درستی، نماینده وزیر صمت در اصناف کشور و رئیس اتحادیه صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران گفت: قیمت ها در این بازار وابسته به نرخ ارز می باشد و اگر واردکنندگان با توجه به کاهش نرخ ارز فاکتورهای فروش خود به مغازه داران را اصلاح کنند، کاهش قیمت ها در بازار محسوس می شود.

درستی افزود: با روند کاهشی نرخ ارز، قیمت موبایل هم باید کاهش یابد و هر چه قیمت ارز به سمت ثبات و تعادل برود، آثار آن در بازار موبایل بیشتر مشخص می شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران تاکید کرد: واحدهای صنفی کالاها را بر مبنای نرخ خرید خود عرضه می کنند؛ اما بسیاری از واردکنندگان، هزینه موبایل ها را به صورت نقدی و پیشپرداخت از مغازه داران دریافت می کنند. اکنون که نرخ دلار کاهش یافته است، آنها باید قیمت محصولات را بر مبنای نرخ جدید و روز تحویل محاسبه کنند، تا مغازه دار بتواند قیمت گوشی را کاهش دهد.

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران ادامه داد: واردکنندگان زمانی که نرخ دلار در حال افزایش بود، لحظه به لحظه، قیمت کالاهای خود را بالا می بردند؛ اکنون که روند برعکس شده است، آنها باید فاکتورهای خود را تغییر و نرخ را کاهش دهند.

درستی اظهار داشت: شرکت های واردکننده، روزهایی که کالاها را با دلار ۱۰ هزار تومانی وارد می کردند نیز، آنها را با قیمت بالاتر می فروختند و همیشه سود بیشتر نصیب شرکت ها شده نه است فروشندگان؛ بنابراین اکنون باید به گونه ای عمل کنند که مغازه داران و به دنبال آن مصرف کنندگان متضرر نشوند.

وی در پایان گفت: در بازار تا حدودی رکود حاکم است و بدون تغییر در فاکتورها، کاهش قیمت ها احتمالا چندان محسوس نباشد، اما اصلاح و کاهش قیمت توسط واردکنندگان بدون شک به نفع مصرف کنندگان تمام می شود.

کد خبر: ۶۸٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha