۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
۵۱۹ روستای کردستان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند
مدیر مخابرات منطقه کردستان:

۵۱۹ روستای کردستان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند

کردستان- حکمت، مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در حال حاضر تعداد ٥١٩ روستای استان تحت پوشش سرویس اینترنت پرسرعت هستند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات کردستان، آزاد حکمت اظهار داشت: کسب رتبه اول کشوری در اجرای کابل کشی فیبر نوری روستایی در سطح استان، افزایش پهنای باند در ٦٤ روستای استان طی سه ماه گذشته، کسب رتبه سوم کشوری در حوزه تلفن ثابت ، کسب رتبه اول کشوری در اجرای برنامه های FTTH از جمله دستاوردهای مهم مخابرات استان است.

وی با اشاره به اینکه با هدف اجرای عدالت اجتماعی و کاهش شکاف دیجیتالی در حوزه ارایه خدمات و محصولات مخابراتی اقدامات مطلوبی صورت گرفته است، افزود: در حال حاضر تعداد ٥١٩ روستای استان تحت پوشش سرویس اینترنت پرسرعت هستند

مدیر مخابرات منطقه کردستان به ارتقا ٢٥٣ سایت تلفن همراه به منظور افزایش اینترنت همراه اشاره  کرد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون تکنولوژی ٢٥٣ سایت تلفن همراه به نسل سوم و چهارم ارتقا یافت. 

حکمت یادآور شد: افزایش هشت تا۱۰ برابری ظرفیت CORE شبکه دیتا و اینترنت در سال جاری، ارتقا سامانه BRAS با پهنای باند ۱۰G و افزایش ٥٠ درصدی ظرفیت قبلی، ارتقای ظرفیت پهنای باند دیتای استان از ٢٠ به ٣٠ گیگ از دیگر اقدامات انجام شده مخابرات است.

ارتقای ۲۰ سایت تلفن همراه در قروه
وی به تشریح اقدامات انجام شده در قالب طرح توسعه فاز هشت شبکه ارتباطی همراه اول با هدف توسعه حداکثری خدمات قابل ارائه در حوزه ارتباطات سیار اشاره کرد و افزود: در همین راستا تعداد ۲۰ سایت شهری ، روستایی و جاده ایی در شهرستان قروه به تکنولوژی های ۳G و ۴G ارتقا یافتند.

حکمت اضافه کرد: بر اساس برنامه تدوین شده و نیازسنجی مشتریان در نقاط مختلف این شهرستان تجهیزات فنی تکنولوژی های نسل سوم و چهارم همراه اول بر روی ۲۰ سایت طبق زمان بندی و در موعد مقرر نصب و به بهره برداری رسید.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۵۴ سایت BTS در شهرستان قروه نصب و راه اندازی شده است، گفت: مشتریان شهرستان قروه از تکنولوژی های ۲G،۳G و۴G استفاده می کنند.

وی با اعلام سرمایه گذاری های انجام شده برای انجام پروژه های فنی در حوزه شبکه ارتباطات سیار به منظور بهره مندی مشتریان در شهرستان قروه یادآور شد: هم اکنون تعداد ۱۰۰ روستای این شهرستان زیرپوشش خدمات و سرویس های تلفن همراه اول هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار داشت: بر اساس نیازهای مردم به وسایل ارتباط جمعی از جمله تلفن همراه ، در حال حاضر ۸۷ هزار و ۵۰۶ شماره دایمی و اعتباری همراه اول به مشتریان شهرستان قروه واگذار شده است.

حکمت با اشاره به اینکه اجرای فاز هشتم توسعه شبکه ارتباطات سیار با هدف ارائه بهتر خدمات به مردم و افزایش ظرفیت شبکه های تلفن همراه اول در استان تعریف شده است، یادآور شد: توسعه و تقویت شبکه ارتباطات سیار، کاهش مشکل پوشش آنتن دهی در نقاط مختلف، دسترسی شهروندان به خدمات مطلوب و شبکه پرسرعت همراه اول از مزایای پروژه فوق است که با تلاش همکاران ساعی محقق شده است.

کد خبر: ۶۸٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha