۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
تولید کنندگان به تعهدات برای تامین تخم مرغ گلستان عمل نکردند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

تولید کنندگان به تعهدات برای تامین تخم مرغ گلستان عمل نکردند

گرگان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: تولیدکنندگان گلستانی به تعهدات خود برای تامین تخم مرغ عمل نکردند و تنها در صورت تامین تخم مرغ مورد نیاز استان توسط تولیدکنندگان مشکل آن در بازار حل می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان، حسین طلوعیان اظهار کرد: طی توافق اولیه‌ای که با سازمان جهاد کشاورزی استان در ابتدای دی ماه سال جاری داشتیم قرار بود روزانه ۳۵ تن تخم مرغ توسط تولید کنندگان استان جهت توزیع در سطح بازار استان تحویل این سازمان شود.

وی افزود: همچنین در آخرین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان گلستان که با حضور استاندار گلستان برگزار شد قرار بود روزانه ۵۰ تن تخم مرغ در بخش مصارف مردمی و ۱۰ تن هم در بخش مصارف صنف و صنعت به بازار استان تزریق شود اما میزان تخم مرغی که تولید کنندگان استان از ابتدای دی ماه سال جاری تاکنون تحویل بازار استان داده‌اند حدود ۶۰۰ تن است.

طلوعیان گفت: حتی اگر همان توافق اولیه نیز اتفاق می‌افتاد باید طی ۲۸ روز گذشته بالغ بر ۹۰۰ تن تخم مرغ در استان توزیع می شد که این اختلاف ۳۰۰ تنی باعث کمبود تخم مرغ در بازار استان و در نهایت هجوم مردم برای خرید آن و بالتبع ایجاد صف‌های طویل شده است.

به گفته وی، در صورت تامین تخم مرغ مورد نیاز استان توسط تولیدکنندگان تحت پوشش سازمان جهاد کشاورزی استان که حداقل ۵۰ تن در بخش مصارف مردمی و ۱۰ تن نیز در بخش مصارف صنف و صنعت است مشکل این کالا در بازار استان حل می‌شود.

وی همچنین از تامین میوه شب عید مردم استان خبر داد و گفت: با تصویب کارگروه تنظیم بازار استان ۷۰۰ تن سیب و پرتقال جهت مصرف عید نوروز مردم استان تامین و ذخیره سازی می‌شود.

کد خبر: ۶۸٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha