۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷
بزرگترین چالشهای پیش روی «جو بایدن»| اولویتهای اصلی دولت جدید آمریکا
تاگس اشپیگل آلمان بررسی کرد:

بزرگترین چالشهای پیش روی «جو بایدن»| اولویتهای اصلی دولت جدید آمریکا

فوری ترین هدف بایدن، از بین بردن هر چه سریع تر بدترین پیامدهای چهار سال ترامپ است.

بازار؛ گروه بین الملل: سایت خبری تاگس اشپیگل اخیرا مقاله ای با قلم «جولیان شویبله» با عنوان «بزرگ ترین چالش های پیش روی «جو بایدن»» منتشر نموده است. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

در آستانه مراسم تحلیف بایدن، بخش های زیادی از مرکز شهر واشنگتن به یک منطقه نظامی شبیه شده است. پس از حمله به کنگره، ترس از ناآرامی در آستانه تغییر قدرت بسیار زیاد است و انتظار می رود طرفداران ترامپ تقریبا هر کاری انجام دهند.

بایدن به هیچ وجه اولین رئیس جمهور منتخب نیست که زندگی او در حین مراسم تحلیف شدیدا در معرض خطر بوده، اما این بار تنش ها به خصوص زیاد هستند. خود بایدن گفته که با توجه به تدابیر امنیتی روز چهارشنبه، احساس امنیت می کند.

اکنون رئیس جمهور منتخب به همراه «کاملا هریس» در حال تنظیم و آماده سازی برنامه خود برای ۱۰۰ روز اول و چهار سال آینده است. فوری ترین هدف وی، از بین بردن هر چه سریع تر بدترین پیامدهای چهار سال ترامپ است.

چالش های مختلف آغاز کار آنها را دشوار کرده است: ترامپ روند انتقال را تا حدی مسدود کرده و همچنین، بخش اعظم حزب جمهوریخواه را علیه جانشین خود شورانده است.
همچنین روند استیضاح علیه ترامپ به زودی در مجلس سنا آغاز می شود که بسیاری نگرانند نتیجه ای تفرقه انگیز داشته و برنامه های بلند پروازانه بایدن را کند نماید.

در آخر هفته، بایدن یک برنامه ده روزه ارائه داد که به وسیله آن می خواهد با چهار بحران همزمان مبارزه کند: پاندمی، بحران اقتصادی، تغییرات اقلیمی و تبعیض نژادی و قومی.
بایدن مبارزه با پاندمی را اولویت اصلی خود می داند. او بلافاصله پس از آغاز به کار، ماسک را در مکان هایی که تحت صلاحیت دولت فدرال قرار دارند، اجباری کرده و روند واکسیناسیون کرونا را به طور قابل توجهی تسریع می کند.

رسیدگی به تغییرات اقلیمی، اصلاح قانون کیفری، گسترش مراقبت های بهداشتی و اصلاح قوانین مهاجرت در اولویت های بعدی قرار دارند: از جمله، قرار است خانواده های از هم جدا شده در مرز جنوبی آمریکا متحد شوند. بایدن همچنین می خواهد به یازده میلیون مهاجر که سال هاست بدون اجازه اقامت در آمریکا زندگی می کنند، تابعیت این کشور را اعطا کند. وی همچنین ساخت دیوار ترامپ را ادامه نخواهد داد.

هدف دولت بایدن تقویت اقتصاد رنج دیده آمریکا در طولانی مدت پس از پایان پاندمی است، در صورت لزوم با اتخاذ اقدامات حمایتی. برای سرمایه گذاری های گسترده ای در تولیدات صنعتی داخلی، تحقیق و توسعه و زیرساخت ها برنامه ریزی شده است.

پس از چهار سال آمریکا اول، متحدان این کشور در اتحادیه اروپا و ناتو به ویژه به لحن جدید و تمایلات چند جانبه گرایانه بایدن امیدوارند. او قول داده اعتماد از دست رفته را از نو ساخته و دوباره به همکاری بین المللی بیشتر روی آورد.

در عین حال، همچنین انتظار می رود که دولت جدید در راستای چالش های فزاینده ناشی از دولت های رقیب، به عنوان مثال در چین یا روسیه، فشار بر شرکای غربی خود را برای دنبال کردن یک خط مشی مشترک افزایش دهد. در معامله با ایران، بایدن خواستار بازگشت به توافق هسته ای بین المللی است، اما تنها در صورت دریافت امتیازات جدید از سوی تهران.

کد خبر: ۶۸٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha