۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
فعالیت ۸ صندوق خُرد زنان روستایی در همدان/برندسازی سیر دنبال می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی همدان خبر داد:

فعالیت ۸ صندوق خُرد زنان روستایی در همدان/برندسازی سیر دنبال می‌شود

همدان - مدیر جهاد کشاورزی همدان از فعالیت هشت صندوق خُرد زنان روستایی در همدان خبر داد و گفت: در راستای توانمندسازی زنان روستایی تعداد دو صندوق دیگر فعال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد قدیمی گرجائی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه ناوگان و تجهیزات کشاورزی شهرستان همدان در دستور کار است، عنوان کرد: در این زمینه ۸۰ دستگاه تراکتور جدید به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان همدان افزوده شد که با این روند می توان شاهد افزایش راندمان و در نتیجه ارتقای بخش کشاورزی بود.

مدیر جهاد کشاورزی همدان با تاکید بر اینکه در خصوص پیش روی مناسب طرح های کشاورزی در همدان نیاز به آموزش و اجرای طرح های ترویجی است، بیان کرد: آموزش زنان روستایی نیز در این خصوص در پیش گرفته شد چراکه زنان روستایی بازوان تولید هستند.

وی در این راستا از فعالیت هشت صندوق خرد زنان روستایی در شهرستان همدان خبر داد و گفت: در راستای توانمندسازی زنان روستایی تعداد دو صندوق دیگر فعال خواهد شد.

قدیمی گرجائی در ادامه صحبت های خود به محصول تولیدی سیر در همدان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه سیر همدان به لحاظ کمی و کیفی در سطح کشور مطرح است باید در زمینه برندسازی و معرفی مناسب این محصول قدم برداریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر سیرکاران همدانی به صورت انفرادی کار می کنند و در خصوص فرآوری این محصول نیز تنها به صورت سنتی فعال هستیم که همین وضعیت منجر به آن شد تا مکانی مشخص را برای فرآوری محصول با عنوان یک شهرک تخصصی فرآوری سیر در نظر بگیریم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه هم اکنون استعلام های ایجاد این شهرک در مراحل پایانی قرار دارد، عنوان کرد: عملیات اجرایی این طرح از سال آینده در زمینی ۳۰ هکتاری آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۶۸٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha