۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
مطالعه بازار، گام نخست برای انعقاد قراردادهای بین المللی است
نایب رئیس کمیسیمون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران:

مطالعه بازار، گام نخست برای انعقاد قراردادهای بین المللی است

اولیایی، نایب رئیس کمیسیمون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران توسعه علم مدیریت را به کمک مشاوران این حوزه هم در بخش دولتی و هم خصوصی، ضروری توصیف کرد و معتقد است اگر قرار باشد از فرصت های بعد از لغو تحریم ها بهترین بهره را ببریم باید به کمک همین مشاوران، مطالعات بازار را انجام دهیم.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، نایب رئیس کمیسیمون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران بر این باور است که بی توجهی نسبت به نحوه درست تعاملات بین المللی در بین صاحبان بنگاه های اقتصادی و بازرگانان یکی از ضعف های جدی کشور در توسعه مناسبات تجاری در سطح جهانی است.

محمود اولیایی، نایب رئیس کمیسیمون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران عنوان کرد: احتمال دارد در پی تغییر رئیس جمهور آمریکا، شرایط تحریمی علیه ایران نیز تغییر کند. بدین ترتیب مجدد فرصتی ایجاد می شود تا شرکت ها و بنگاه های اقتصادی طی مذاکراتی با طرف های خود در دیگر کشورها، بتوانند سطح مناسبات بین المللی را ارتقا دهند؛ اما آنچه در حال حاضر حس می شود بی توجهی نسبت به اصول و قواعد مذاکره در سطح جهانی است.

او ادامه داد: در سطح دنیا استفاده از ظرفیت مشاوران مدیریت یک اصل پذیرفته شده است که متاسفانه در ایران به این ظرفیت مهم توجهی نمی شود. کلیه دستگاه های دولتی و خصوصی در کشورهای صنعتی و پیشرفته، مشاورانی در اختیار دارند که اصول مدیریتی را در بنگاه ها و دستگاه ها جاری می کنند. در واقع مدیران و صاحبان صنایع تنها به دانش خود اتکا نمی کنند و این رویکرد آنها موجب می شود در تعامل با طرف های خود در سایر کشورها، تصمیمات دقیق تری اتخاذ کند.

اولیایی ارائه یک طرح دقیق برای آغاز همکاری های بین المللی را در کنار تحقیقات بازار، رسیدن به درکی واضح از بازار هدف و رقبایی که حضور دارند را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: هر آنچه برای شناسایی بازار هدف لازم است به کمک مشاوران تهیه می شوند، بنابراین می توان به نقش کلیدی این افراد در روند مذاکرات تجاری و سرمایه گذاری اشاره کرد.

نایب رئیس کمیسیمون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران پشت کردن به علوم روز مدیریت را یکی از نقاط ضعف اقتصاد ایران برشمرد و ادامه داد: بها دادن به اقتصاد یک بعد ماجراست و بعد دیگر آن ارزش قائل شدن برای علم مدیریت است که در این سمت دچار ضعف جدی هستیم.

بر اساس اظهارات این فعال اقتصادی مشاوره های دقیق مدیریتی می تواند حتی بنگاه های ورشکسته را نیز دوباره به چرخه اقتصاد برگرداند، پس توجه به این حوزه بسیار اهمیت دارد. اگر در دوران برجام نمایندگان بنگاه های اقتصادی پشت میز مذاکره با طرف های خارجی نشستند اما عایدی نداشتند به این دلیل است که به نکات مشاوره ای توجه نکردن و بدون طرح اولیه و شناسایی بازار هدف خود مذاکرات را آغاز کردند.

به اعتقاد او اگر مدیران واحدهای تجاری و سرمایه گذاران می خواهند در دوران پیش رو و بعد از لغو تحریم ها از فرصت های خود بهتر استفاده کنند باید علمشان را توسعه داده و به کمک مشاوران مدیریت، طرح های تجاری خود را بر اساس شناسایی بازار هدف قبل از رفتن به پای مذاکره، تهیه کنند.  

کد خبر: ۶۸٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha