۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
هشدار کشاورزی سطح قرمز در استان بوشهر صادر شد
مراقب سرمازدگی باشید؛

هشدار کشاورزی سطح قرمز در استان بوشهر صادر شد

بوشهر- مساعدی، کارشناس هواشناسی استان بوشهر با اعلام هشدار کشاورزی سطح قرمز در استان، از کاهش پنج تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوای استان و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی خبر داد.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به بررسی نقشه‌های هواشناسی، طی روزهای آینده شاهد وزش شدید باد در سطح استان و همچنین کاهش شدید دمای هوا و خاک در استان بوشهر خواهیم بود.

وی از کاهش شدید و محسوس دما طی روزهای پنجشنبه هفته جاری تا شنبه آینده خبر داد و بیان کرد: روند کاهش دما در سطح استان، با ورود یک توده هوای سرد به استان و وزش باد شدید و سرد آغاز می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به اینکه بیشترین کاهش دما در روز جمعه خواهد بود اضافه کرد: دمای هوا در سطح استان به طور میانگین پنج تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

وی افزود: دمای سطح خاک در برخی نقاط از شهرستان‌های جم، دشتستان، دشتی، دیلم و گناوه، دیر و عسلویه به صفر و یا زیر صفر درجه سلسیوس می‌رسد و سبب سرمازدگی و یخزدگی در محصولات و مزارع و باغات کشاورزی خواهد شد. 

مساعدی ادامه داد: با توجه به خطر سرمازدگی و یخزدگی (سطح خاک) و ایجاد خسارت در مزارع و باغات کشاورزی، تنظیم دمای گلخانه ها و مرغداری ها  با توجه به کاهش محسوس دما ضروری است.

 وی خواستار انجام تمهیدات لازم جهت محافظت از مزارع و محصولات کشاورزی در برابر سرمازدگی و یخزدگی شد.

کد خبر: ۶۸٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha