۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
اخطار به واحدهای تولیدی تهران برای رعایت استانداردهای اجباری
مدیرکل استاندارد استان تهران در گفتگو با «بازار» خبر داد

اخطار به واحدهای تولیدی تهران برای رعایت استانداردهای اجباری

‌ طاهری، مدیر کل استاندارد استان تهران از برنامه این اداره کل در سال جاری برای نمونه برداری از ۱۳هزار و ۷۵۲ مرکز تولیدی در این استان خبر داد و گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۱۰ هزار و ۷۹۴ نمونه برداری از مراکز تولیدی توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است.

بازار؛ گروه صنعت: «محمودرضا طاهری» در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به عملکرد ۹ ماهه این اداره کل افزود: در این مدت بازرسان اداره کل استاندارد تهران برای رعایت استانداردهای اجباری بیش از ۵۰ مورد بازرسی از سردخانه های استان انجام دادند.

وی با بیان اینکه برنامه این اداره کل درسال جاری انجام ۶ هزار و۳۳۸ بازرسی از واحدهای تولیدی در سطح استان است، گفت: در ۹ ماهه نخست امسال، در مجموع بازرسان این اداره کل ۷ هزار و ۶۰۵ مورد بازرسی های فنی از واحدهای تولیدی در سطح استان تهران انجام دادند که تا این مدت ۱۲۰ درصد این هدف محقق شده است.

مدیرکل استاندارد استان تهران براهمیت نمونه برداری واحدهای تولیدی در استان تاکید کرد و اظهارداشت: با انجام ۱۰ هزار و ۷۹۴ مورد نمونه برداری از واحدهای یاد شده بیش از ۷۸ درصد هدف ما در سال جاری در این زمینه انجام شده است.

۴۰۷ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری کالا و محصول در استان صادر شده است
طاهری با بیان اینکه در این مدت ۴۰۷ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری کالا و محصول در استان صادر شده است، گفت: در این بخش نیز بیش از ۷۴ درصد هدف ما در سال جاری محقق شده و این نشان تلاش همکاران ما در این اداره کل است.

مدیر کل استاندارد استان تهران یادآورشد: در ۹ ماهه امسال در مجموع برای ۳۴۱ بنگاه اقتصادی پروانه استاندارد اجباری تمدید شده است که این حاکی از عملیاتی شدن بیش از ۸۴ درصد اهداف اداره کل استاندارد استان تهران در این بخش است.

وی با بیان اینکه برنامه این اداره کل در سال ۹۹ صدور ۳۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد کالا و محصول بود، افزود: خوشبختانه در این مدت موفق شدیم که ۶۸ پروانه کاربرد علامت استاندارد کالا و محصول برای شرکت های تولیدی در سطح استان صادر کنیم که این ۲.۵ برابر هدف ما در سال جاری بوده است.

برای یک هزار و ۶۲۵ واحد تولیدی در سطح استان تذکر و اخطار صادر شده است
مدیر کل استاندارد استان تهران خاطر نشان کرد: در ۹ ماهه نخست امسال برای رعایت استانداردهای اجباری یک هزار و ۶۲۵ واحد تولیدی در سطح استان تذکر و اخطار گرفتند و برای ۱۱ هزار و ۵۰۹ آسانسور در اماکن مختلف تاییدیه صادر شده است.

در مجموع یک هزار و ۶۹۹ بازرسی از تجهیزات شهربازی و تجهیزات زمین بازی برای الزام به رعایت استانداردهای اجباری در ۹ ماهه نخست سال جاری انجام شده است

طاهری با بیان اینکه در مدت یاد شده ۲۳۷ موتورخانه مورد بازرسی کارشناسان این اداره کل قرار گرفته است، گفت: در مجموع یک هزار و ۶۹۹ بازرسی از تجهیزات شهربازی و تجهیزات زمین بازی برای الزام به رعایت استانداردهای اجباری در این زمینه انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان تهران یادآورشد: در مدت یاد شده ۵ هزار و ۸۷۱ مورد اظهارنامه وارداتی کالا توسط کارشناسان این اداره کل صادر شده و ۲۱ اظهار نامه صادرات کالا نیز صادر شده است.

طاهری با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در توسعه اقتصادی کشور بیان کرد: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۱۱ گواهی انطباق محصول برای شرکت های دانش بنیان صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان تهران  افزود: در اجرای طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) تولید داخل در این مدت یک هزار و ۴۸۰ بازرسی از واحدهای تولیدی انجام شده و نمونه برداری برای اجرای این طرح به ۲۱۷ مورد رسیده که نشان از تحقق ۷۲ درصدی هدف این اداره کل بوده است.

اجرای طرح طاها از اواخر سال ۸۳ به منظور فرهنگ سازی در جامعه و نیز کنترل بازار مورد توجه جدی قرار گرفت و مقرر شد  طرحی با عنوان طرح جامع اجرای هماهنگ استانداردهای اجباری در کشور به مورد اجرا گذاشته شود.

هدف از اجرای این طرح، انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد به منظور شناسایی و استانداردسازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین بوده است.

جلب مشارکت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در تولید و مصرف محصول مطابق استاندارد و استانداردسازی و ترویج فرهنگ استاندارد و ارتقا و بهبود مستمر استانداردهای ملی از مهمترین اهداف اجرای طرح طاها در کشور است

ارتقای سطح کیفی فرآورده های تولیدی در راستای تامین ایمنی، بهداشت و سلامت جامعه، جمع آوری کالاهای فاقد کیفیت از مراکز تولید، تمرکز، توزیع و عرضه، برخورد قانونی با واحدهای تولیدی غیر مجاز و فاقد پروانه استاندارد و  برخورد قانونی با جاعلین علامت استاندارد و جمع آوری کالاهای مجعول از دیگر اهداف این طرح است.

جلب مشارکت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در تولید و مصرف محصول مطابق استاندارد و ایجاد امکان رقابت کالاهای تولید داخل در مقایسه با کالاهای وارداتی از نظر کیفیت و استانداردسازی و ترویج فرهنگ استاندارد و ارتقا و بهبود مستمر استانداردهای ملی از مهمترین اهداف اجرای طرح طاها در کشور بوده است.

پیش بینی اولیه طرح طاها، مبنی بر وجود ۱۰ هزار محصول مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد بود، اما هم اکنون بیش از ۱۵۰۰۰ واحد تولیدی با حدود ۳۶۵۰۰ محصول داخلی تحت کنترل استاندارد قرار دارد.

کد خبر: ۶۸٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha