۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
خام فروشی معدنی در خراسان جنوبی/ لزوم گسترش صنایع فرآوری
استاندار خراسان‌جنوبی:

خام فروشی معدنی در خراسان جنوبی/ لزوم گسترش صنایع فرآوری

بیرجند- ملانوری،استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حوزه معدن یکی از ایرادات اصلی در استان موضوع خام فروشی است، گفت: اگر می‌خواهیم از ظرفیت معادن سودآوری داشته باشیم باید فرآوری را جدی گرفته و واحدهای مرتبط با آن در استان فعال شود.

حمید ملانوری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: معدن یکی از ظرفیت‌های بی بدیل خراسان‌جنوبی است که در وهله اول باید کار مطالعات و اکتشافات مرتبط با آن صورت گرفته و همچنین نوع ذخیره و میزان ذخیره معدنی نیز مشخص شود که برخی از این اقدامات صورت گرفته است.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: از طرف دیگر بهره‌برداری از معادن در خراسان‌جنوبی باید در اختیار افراد دارای صلاحیت و اهلیت قرار گیرد چرا که در غیر اینصورت نتیجه مد نظر از بهره‌برداری از معادن را به دست نخواهیم آورد.

ملانوری با تأکید بر اینکه در حوزه معدن یکی از ایرادات اصلی در خراسان‌جنوبی موضوع خام فروشی است، ادامه‌داد: اگر می‌خواهیم از ظرفیت معادن در خراسان‌جنوبی سودآوری داشته باشیم باید فرآوری را جدی گرفته و واحدهای مرتبط با آن در استان فعال شود.

وی با بیان اینکه تنها با فرآوری یک محصول ارزش واقعی خود را به دست می‌آورد، افزود: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی شرایط برای سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات معدنی فراهم است و می‌توان در این زمینه ورود پیدا کرد.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: خواست ما براین است که کار در حوزه معدن با مشارکت و برپایه مشارکت مردم باشد تا ان شاء‌الله بتوانیم با استفاده از این پتانسیل‌ها نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

کد خبر: ۶۸٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha