۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
I۲۰؛ هاچ‌بکی که سود بیشتری برای هیوندای خواهد داشت
ریزجثه زیبا و اسپرت کره‌ای

I۲۰؛ هاچ‌بکی که سود بیشتری برای هیوندای خواهد داشت

نسل جدید خودروی ب ام و در ۱۹ فوریه سال ۲۰۲۰ به صورت رسمی البته آنلاین رونمایی و شرکت خودروسازی هیوندای، i۲۰ سال را با قیمت پایه ۲۲ هزار دلار به بازار عرضه می‌کند.

بازار؛ گروه خودرو: هاچ‌بک سگمنت B هیوندای که سال ۲۰۱۷ به عنوان یکی از پرفروش‌ترین ریزجثه‌های اتحادیه اروپا با فروش ۱۰۰هزار دستگاه بود، تاکنون سه نسل از آن به جهان معرفی شده است. i۲۰ این محصول موفق کره‌ای‌ها، در ۱۹ فوریه سال ۲۰۲۰ نسل جدید آن یا همان نسل سوم این خودرو به صورت رسمی البته آنلاین رونمایی شد. طراحان هیوندای برای سال جاری میلادی i۲۰ را با تغییرات بسیار در بخش ظاهری و یک رشد کلی در ابعاد بدنه آن را به خط تولید رسانده‌اند.

در واقع طراحی بدنه ترکیبی از خطوط شارپ، زوایای تند و تیز و سطوح تخت و اطوکشیده است. افزایش ۱۰میلی‌متری فاصله محوری نسل سوم نسبت به نسل دوم، افزایش ۵ میلی‌متری طول خودرو و ۱۵ میلی‌متر عریض‌تر شدن به فضای مناسب‌تر برای سرنشینان و البته در کنار رینگ‌های ۱۷اینچی استاندارد به وقار هرچه بیشتر این ریزجثه کره‌ای می‌افزاید. چهره i۲۰ با خطوط تیز روی کاپوت، چراغ‌های کشیده با گرافیک LED مشابه L، جلوپنجره عریض آبشاری به فرم جدید هیوندای خشن، اخم آلود و مهیج به نظر می‌رسد و حسی از برادر بزرگترش یعنی i۳۰ را نیز به بیننده منتقل می‌کند. همچنین در نمای عقب چراغ‌های با فرم خاص(به ویژه چراغ‌ها) و سپر اسپرت با دیفیوزر آن کاراکتری اسپرت و تهاجمی به خود گرفته است.

افزایش قامت ۳۱ میلی‌متری نیز به منظور راحتی بیشتر سرنشینان عقب لحاظ شده است. از سوی دیگر طراحی فضای داخل کابین همان سبک جدید طراحی هیوندای را با خود به همراه دارد، زیرا دقیقا همان سبک طراحی است که در الانترا نیز شاهد آن بودیم. ترکیب عالی رنگ لیمویی و مشکی و نورپردازی آبی رنگ به واسطه LED های نواری فضای دلنشین را برای سرنشینان i۲۰ به ارمغان آورده است. دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی یکی برای کلاستر(مجموعه پشت پنل) و دیگر برای نمایشگری میانی با قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو در نظر گرفته شده است که نمایشگر میانی به لحاظ ارتباط آسان کاربر با سیستم ارتباط کاربران در کلاس خود از بهترین‌ها معرفی می‌شود. در بخش فنی مهندسان تنها دو پیشرانه قابلیت نصب روی i۲۰ را دارد.

یکی موتو سه سیلندر یک لیتری مجهزبه سیستم پاشش سوخت مستقیم و توربوشارژ و با هماهنگی با سیستم هیبرید متوسط ۴۸ولتی می‌تواند ۱۰۰ تا ۱۲۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند و سه نوع سیستم انتقال قدرت ۷سرعته دوکلاچه اتوماتیک، ۶سرعته دستی  و نسخه پیشرفته آن یعنی گیربکس ۶ سرعته دستی هوشمند قابل نصب و قدرت و گشتاور را به چرخ‌های جلو می‌رساند. اما پیشرانه دیگر که موتور چهارسیلندر خطی به حجم ۱.۲ لیتری می‌تواند حداکثر ۸۴ اسب‌بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. اما این نسخه با گیربکس ۵سرعته دستی به بازار می‌آید و حداکثر سرعت آن به ۱۷۱ کیلومتر برساعت می‌رسد. لیست بلند بالای از تجهیزات روز ایمنی و رفاهی روی i۲۰ نصب شده است که می‌توان به کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم کنترل آغاز حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز اضطراری، سیستم پیشگیری از برخورد خودرو از جلو و عقب، سیستم صوتی حرفه‌ای Bose  پریمیوم با هشت بلندگو و روکش چرمی صندلی‌ها و... و. اشاره کرد. شرکت خودروسازی هیوندای i۲۰ سال را با قیمت پایه ۲۲ هزار دلار به بازار عرضه می‌کند.

کد خبر: ۶۸٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha