۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲
کمبود روغن در بوشهر و سرگردانی مردم؛ وقتی سهمیه‌ها احتکار می‌شود
سودجویی با سهم مردم؛

کمبود روغن در بوشهر و سرگردانی مردم؛ وقتی سهمیه‌ها احتکار می‌شود

بوشهر- در حالی که مردم بوشهر با کمبود روغن روبرو بوده و برای تامین نیاز خود باید چند فروشگاه را بگردند، برخی از سهمیه مردم در انبارها احتکار می‌شود.

بازار؛ گروه استان‌ها: مردم بوشهر ماه‌ها است که با کمبود روغن روبرو بوده و برای تامین نیازهای خود باید فروشگاه‌های متعددی را بگردند تا شاید بتوانند روغن را با قیمت مناسب پیدا کنند.

در بسیاری از فروشگاه‌ها، قفسه‌های روغن خالی است و گاها فروشنده‌ها از زیر میز و یا در کمدهای دربسته خود یک قوطی روغن به مشتریان خاص خود می‌دهند و برخی از فروشگاه‌ها نیز اغلب روزها هیچ روغنی ندارند.

این موضوع شرایط را برای مردم سخت و سخت‌تر کرده است و هرچند انتظار داشتند وعده‌های مسئولان برای تامین روغن محقق شود ولی هنوز تا تامین روغن مورد نیاز با قیمت و کیفیت مناسب فاصله زیادی دارند.

وعده صمت برای تامین روغن
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر هفته پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که با توزیع ۲۰۰ تن روغن در استان بوشهر، شاهد بهبود روند و وضعیت توزیع روغن در استان خواهیم بود.

سید حسین حسینی که علت مشکلات موجود روند تولید و عرضه را در تامین روغن خام و انتقال آن به کارخانه‎های روغن سازی دانسته بود، با اشاره به تخصیص مرحله سوم در حدود ۳۰۰ هزار تن روغن خام  از بهبود وضعیت تامین روغن در روزهای آینده خبر داد.

وی بیان کرد: ۲۰۰ تن روغن در همین هفته تا اواسط هفته آینده از استان خوزستان تامین و از سوی مباشران بیشتری توزیع آن انجام می‌شود تا با افزایش شمار مرکزهای عرضه وضعیت تامین روغن شهروندان به وضعیت مطلوب‌تری برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: در اواخر هفته گذشته نیز سهمیه‎ای در حدود ۴۳۰ تن به استان ابلاغ شد که به تناسب جمعیت به استان اختصاص و توزیع آن انجام می‎شود.

وی گفت: روغن‎های ابلاغی به استان از طریق شرکت‌های پخش و فروشگاه‎ها در بین شهروندان هم استانی توزیع می‎شود.

احتکار بلای جان بازار
مردم دل‌خوش به وعده‌های مسئولان بوده و منتظر بهبود شرایط توزیع روغن در بازار هستند ولی هنوز فاصله زیادی تا نقطه مطلوب وجود دارد و روغن‌های وعده‌داده‌شده نیازهای بازار را تامین نکرده است.

هرچند سازمان صنعت، معدن و تجارت در زمینه تامین روغن تلاش‌هایی را داشته است ولی در این بین برخی افراد سودجو اقدام به احتکار سهمیه‌های روغن کرده و به جای تامین نیازهای مردم اقدام به سودجویی می‌کنند

هرچند سازمان صنعت، معدن و تجارت در زمینه تامین روغن تلاش‌هایی را داشته است ولی در این بین برخی افراد سودجو اقدام به احتکار سهمیه‌های روغن کرده و به جای تامین نیازهای مردم اقدام به سودجویی می‌کنند.

احتکار سهمیه روغن در بوشهر
فرمانده انتظامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از کشف یک محموله روغن خوراکی در بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در انبار یکی از مراکز تهیه و تامین غذا در بوشهر، ۴۰ تن روغن احتکار شده کشف شد.

سردار خلیل واعظی با اشاره به اینکه این روغن‌ها سهمیه مردم بوده و به جای عرضه به هم‌استانی‌ها در یک مکان احتکار شده بود، افزود: پس از طی مراحل قضایی این روغن‌ها در احتیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پلیس امنیت اقتصادی استان بوشهر تلاش ویژه‌ای را برای مقابله با احتکار دارد و در این راستا شاهد افزایش ۷۰ درصدی کشفیات کالای احتکار شده در استان هستیم.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: با مخلان اقتصادی برخورد جدی صورت خواهد گرفت و بدون اغماض با متخلفان برخورد خواهد شد.

انتظار مردم تشدید مقابله با احتکار در این شرایط سخت اقتصادی است و باید با متخلفان شدیدترین برخوردها صورت گیرد تا نیازهای مردم با بهترین کیفیت و قیمت تامین شود.

کد خبر: ۶۸٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha