۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
آثار تورمی بودجه ۱۴۰۰ با ارز ۱۷ هزار تومانی به حداقل برسد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

آثار تورمی بودجه ۱۴۰۰ با ارز ۱۷ هزار تومانی به حداقل برسد

سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طبیعتاً باید تلاش کنیم پیرو تعیین ارز ترجیحی ۱۷ هزار تومانی در بودجه سال ۱۴۰۰ تورم ایجاد نشود و این خود نیازمند تدابیر ویژه در کمیسیون تلفیق است. 

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تعیین ارز ترجیحی در بودجه سال ۱۴۰۰ و احتمال تورم بالای ۷۰ درصد در سال آینده گفت: واقعیت این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب رانت می شود و بالاخره وقتی این ارز رانت آفرین است باید برای آن فکری کرد.

وی افزود: ما باید یا همه چیز را بر اساس نرخ ارز آزاد در بازار تعیین می‌کردیم و یا اینکه ارز ترجیحی را در حد متعادل قرار می دادیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: از سوی دیگر ارز در بازار آزاد تقریباً بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان بود و اگر حتی مجلس بخواهد ارز ۴۲۰۰ تومانی را به ۴۳۰۰ تومان هم تبدیل کند بالاخره  باز هم برخی به این مسئله واکشن نشان می دادند.

 حسینی کیا اظهار داشت: ما باید ارز ۴۲۰۰ تومانی را به درستی توزیع کنیم و درست توزیع کردن این ارز قطعا به اقدامات دلالان و مافیاها در این بخش پایان می دهد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: طبیعتاً باید تلاش کنیم پیرو تعیین ارز ترجیحی در بودجه سال ۱۴۰۰ تورم ایجاد نشود و این خود نیازمند تدابیر ویژه در کمیسیون تلفیق است.

حسینی کیا با بیان اینکه وضعیت بودجه ارائه شده از سوی دولت به مجلس خوب نیست، اظهار داشت: بودجه ۱۴۰۰ باید با کمترین آثار تورمی به تصویب برسد.

کد خبر: ۶۸٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha