۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶
تلاش ۳ کشور اروپایی عضو برجام برای اتخاذ سیاست فراگیر درباره ایران
نشنال بررسی کرد:

تلاش ۳ کشور اروپایی عضو برجام برای اتخاذ سیاست فراگیر درباره ایران

مقامات سه کشور اروپایی عضو برجام با اعضای شورای همکاری خلیج فارس در آستانه مراسم تحلیف بایدن دیدار کردند.

بازار؛ گروه بین الملل: مقامات ارشد سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در این هفته با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دیدار کردند تا پیش از شروع به کار دولت بایدن، در مورد ایران گفتگو کنند.

این سه کشور اروپایی همواره از ایران خواسته اند به برجام که بارها آن را نقض کرده است، بازگردد. آنها همچنین از ایران می خواهند فرصت توسل به دیپلماسی با دولت بایدن را که به احتمال زیاد خواستار تعامل با تهران است، از دست ندهد.

سفیر انگلیس در عربستان می گوید سه کشور اروپایی در مورد چگونگی پرداختن به چالش های منطقه از جمله عدم پایبندی ایران به تعهدات برجامی خود، مشورت های خوبی را به شرکای سعودی ارائه کرده اند.

انتقاد اصلی مخالفان برجام عدم قدرت کافی آن است و برخی دیگر می گویند مذاکرات برجام باید کشورهای شورای همکاری مانند امارات و عربستان را نیز شامل می شد.

«دکتر سینزیا بیانکو»، عضو مدعو در شورای روابط خارجی اروپا می گوید دیدار مقامات این سه کشور با شورای همکاری برگرفته از علاقه آنها به رفع نگرانی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و یافتن راه حلی پایدار برای تنش ها با ایران و توجه به محدودیت های برجام است.

او می گوید به ویژه با توجه به مشکلات اقتصادی و بهداشتی ناشی از شیوع کرونا، هیچ کس خواستار جنگ در منطقه نیست.

این سه کشور اروپایی اغلب در مورد دیدگاه ها برای چگونگی برخورد با ایران در شرایط حساسی قرار می گیرند. دکتر بیانکو می گوید اروپا برای مدیریت فشارها و مواضع متفاوت، با اقدام متوازن کننده دشواری مواجه است.

ترامپ در آخرین روز های دولت خود نیز از کاهش فشارها بر ایران خودداری و چندین فرد و شرکت ایرانی را  تحریم کرده است.

کد خبر: ۶۸٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha