۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
نگرانی مردم فرانسه از کاهش درآمد
در آستانه اجرای قانون منع عبور و مرور؛

نگرانی مردم فرانسه از کاهش درآمد

در آستانه اجرای قانون جدید منع عبور و مرور شبانه در فرانسه مردم این کشور از کاهش درآمد خود به شدت ابراز نگرانی کردند.

 به گزارش بازار، در آستانه اجرای قانون جدید منع عبور و مرور شبانه در فرانسه که از ساعت ۱۸:۰۰ امروز به وقت پاریس در سراسر این کشور آغاز می‌شود، مردم این کشور از کاهش درآمد خود به شدت ابراز نگرانی کردند.

قانون جدید منع رفت و آمد در حالی اجرا می‌شود که شیوع ویروس کووید-۱۹ در فرانسه بار دیگر افزایش یافته است. در شبانه روز گذشته بیش از ۲۲ هزار مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در فرانسه شناسایی شده است. قرار است قانون جدید منع عبور و مرور شبانه دست کم تا ۱۵ روز آینده در سراسر فرانسه اجرا شود. مهمترین هدف از اجرای این قانون کاهش هر چه بیشتر ارتباطات اجتماعی در ساعات پایانی روز است. دولت برای افراد خاطی نیز جریمه‌هایی در نظر گرفته است.

پیامدهای این محدودیت‌ها به لحاظ اقتصادی برای مردم به ویژه فروشندگان ناگوار است. از دید مردم، قانون جدید منع رفت و آمد موجب می‌شود آن‌ها درآمد خود را از دست بدهند.

ان نیکول، صندوقدار فروشگاهی در پاریس گفت: بیشترین درآمد فروشگاه از ساعت ۱۸:۰۰ تا ۲۰:۳۰ است. مردم در این ساعات بیشترین خرید را دارند. این کاهش درآمد تقریباً ۲۰ هزار یورو است.
برخی از فروشگاه‌ها مانند فروشگاه‌های لباس در تلاشند خود را با اوضاع جدید وفق دهند تا بتوانند کسری درآمد خود را جبران کنند.

سیلوی ارو، فروشنده لباس گفت: مجبوریم از ظهر تا ساعت ۱۴:۰۰ یعنی زمان صرف ناهار هم کار کنیم و فروشگاه باز باشد. برخی نیز ترجیح می‌دهند روزهای بیشتری کار کنند.

دیدیه وینیرون، صاحب فروشگاه محصولات دخانی گفت: من در طول دوران قرنطینه اول و دوم روزهای صبح‌های یکشنبه نیز کار می‌کردم.

مراکز طبخ غذا و پیتزافروشی‌ها نیز بخشی از مشتریان خود را از دست خواهند داد.

جوزپه باربرا، مدیر پیتزافروشی ایتالیایی گفت: تا دیشب ساعت ۱۹:۳۰ تعطیل می‌کردیم. از امشب حدود ۲۰ درصد از فروش خود را از دست می‌دهیم.

گل فروشی‌ها و فروشگاه‌های لوازم تزئینی نیز به اجرای مقررات جدید اعتراض دارند و سوالاتی در ذهنشان ایجاد شده است.

لوران دمپوره گفت: نمی دانیم با این تغییر ساعت چگونه باید سفارشات را تحویل دهیم. برخی فقط کارشان تحویل کالاست. این شرایط، دیوانه کننده است.

کد خبر: ۶۸٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha