۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
عقب نشینی موقتی واتساپ| مهلت تایید قوانین ۳ ماه به تاخیر افتاد

عقب نشینی موقتی واتساپ| مهلت تایید قوانین ۳ ماه به تاخیر افتاد

واتساپ که هفته گذشته عنوان کرده بود از ۸ فوریه اطلاعات کاربران را با فیسبوک به اشتراک خواهد گذاشت در بیانیه اخیرش اعلام کرده که این اشتراک گذاری داده را موقتا ۳ ماه به تاخیر انداخته است.

مژده باقری؛ بازار: هفته گذشته بود که واتساپ طی یک پیام به کاربران خبر داد که از ۲۰ بهمن یا همان ۸ فوریه اطلاعات کاربران را با فیسبوک به اشتراک خواهد گذاشت. واتساپ در این پیام دو راه پیش پای کاربران قررار داده بود صراحتا اعلام کرده بود که در صورت عدم قبول این اشتراک گذاری می‌تواند اپپلیکیشن را پاک کند.

این اقدام واتساپ با انتقادات بسیاری همراه شد و به توصیه ایلان ماسک اپلیکیشن سیگنال طی ۷۲ ساعت با رشد ۴ هزار برابری همراه شد و تلگرام نیز طی ۷۲ ساعت ۲۵ میلیون کاربر جدید را میزبان شد.
اما واتساپ تقریبا بعد از یک هفته، از موضع قبلی خود عقب‌نشینی کرده و اعمال سیاست‌های جدیدش را سه ماه به تعویق انداخته است.

از سال ۲۰۱۶ واتس‌اپ برخی اطلاعات خاص مانند شماره تلفن را در اختیار فیسبوک قرار می‌دهد، با این حال این پیام رسان به پیام‌های کاربران دسترسی ندارد و به گفتگوهای تلفنی آن‌ها هم گوش نمی‌دهد. گفتگوها در این پیام رسان از رمزگذاری سرتاسری پشتیبانی می‌کنند تا امنیت آن‌ها حفظ شود.

واتساپ طی یک بیانیه عنوان کرده است:
«متوجه شده‌ایم که بروزرسانی اخیر ما برای بسیاری از مردم گیج‌کننده بوده. اطلاعات اشتباه زیادی باعث نگرانی کاربران شده و ما می‌خواهیم برای درک اصول و حقایق به همه کمک کنیم.»

«این بروزرسانی شامل گزینه‌های جدیدی برای ارسال پیام به یک کسب و کار در واتس‌اپ می‌شود و همچنیننحوه جمع‌آوری و استفاده از داده‌ها را شفاف‌تر می‌کند. اگرچه امروزه همه کاربران برای خرید اقلام موردنیازشان به سراغ یک کسب و کار در واتس‌اپ نمی‌روند، اما به باور ما تعداد این کاربران در آینده افزایش پیدا می‌کند و اطلاع آن‌ها از چنین سرویس‌هایی با اهمیت است. این آپدیت توانایی ما برای اشتراک‌گذاری داده‌ها با فیسبوک را گسترش نمی‌دهد.»

در واقع این پیام رسان می‌خواهد از فاصله سه ماهه برای شفاف‌سازی بیشتر و ارتباط بهتر با کاربران استفاده کند. در حقیقت واتساپ سیاست‌های جدیدش را تغییر نمی‌دهد و تنها سه ماه دیرتر آن‌ها را اجرایی می‌کند، البته در این مدت تلاش می‌کند از ریزش کاربران خود جلوگیری کند. باید منتظر ماند دید در این امر موفق خواهد بود یا کاربران گزینه سیگنال را جایگزین خواهند کرد. نظر شما چیست؟ آیا در این تصمیم دارید سیگنال را جایگزین واتساپ کنید؟

کد خبر: ۶۷٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha