۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
خودرو باید در بورس عرضه شود
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

خودرو باید در بورس عرضه شود

فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس عرضه خودرو در بورس و تبدیل شدن خودرو از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی را از اهداف اصلی طرح «ساماندهی بازار خودرو» عنوان کرد.

به گزارش بازار، حجت الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تحقق مطالبات مردمی در دستور کار کمیسیون صنایع قرار دارد گفت: ساماندهی تولید و عرضه خودرو از موضوعات مهم و کلیدی بود که کمیسیون طرحی را برای آن آماده کرد.

وی تعریف مشوق برای داخلی کردن خودرو، توانمندسازی خودروسازها، صادرات قطعات و خودروی ایرانی، ایجاد رقابت برای بخش خودروسازی و خدمات پس از فروش را از جمله موارد این طرح برشمرد و گفت: این طرح در یکی دو هفته آینده در صحن علنی مجلس پیگیری خواهد شد.

فیروزی در رابطه با اقدام مجلس برای رفع نابسامانی حوزه فولاد اظهار کرد: مجلس طرح جامعی را در این خصوص تهیه کرد که کلیات آن روز سه شنبه در صحن علنی به تصویب رسید و جزئیات آن هم هفته آینده در صحن علنی مطرح خواهد شد.

وی همچنین از ورود مجلس یازدهم به مشکلات حوزه معدن سخن گفت و عنوان کرد: اصلاح قانون معادن در دستور کار کمیسیون قرار گرفته و با اصلاح این قانون و تعامل با قوه قضائیه از توقیف فعالیت کارخانجات به دلیل بدهی جلوگیری خواهدشد.

فیروزی از ورود کمیسیون به فعال کردن زیرساخت های لازم برای شبکه ملی اطلاعات خبرداد و اظهارکرد: در حال حاضر این کار بسیار بزرگ نیز در دست اقدام است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره طرح «ساماندهی بازار خودرو» گفت: خودروسازان مدعی اند که اگر تقاضای واقعی جامعه را بدانند معادل آن خودرو تولید می کنند که تقاضای واقعی هم حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال است، اما به دلیل مشکلات اقتصادی، خودرو کالای سرمایه ای محسوب می شود و بسیاری از مردم برای حفظ ارزش پول خود در این حوزه سرمایه گذاری می کنند.

فیروزی عرضه خودرو در بورس و تبدیل شدن خودرو از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی را از اهداف اصلی این طرح عنوان کرد و گفت: بر اساس این طرح، کسانی که خودرو خریداری می کنند تا سه سال امکان خرید خودرو ندارند و معامله خودرو خارج از بورس جرم بوده و آن خودرو هم قاچاق تلقی خواهد شد.

کد خبر: ۶۷٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha