۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
شش میلیون تن فرآورده های نفتی در بورس انرژی معامله شد
حسینی در گفتگو با بازار:

شش میلیون تن فرآورده های نفتی در بورس انرژی معامله شد

مدیر عامل بورس انرژی با بیان اینکه ۶ میلیون تن فرآورده نفتی از آغاز سال تا به حال در بورس انرژی معامله شده گفت: ۷۰۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق هدف نیز منتشر شد.

حسینی مدیر عامل بورس انرژی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۶ میلیون تن فرآورده نفتی از آغاز سال تا به حال در بورس انرژی معامله شده گفت: ۷۰۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق هدف منتشر شده و در حوزه برق نیز از یک ابزار جدید در هفته گذشته رونمایی کردیم که این ابزار به شکوفایی صنعت برق بسیار کمک خواهد کرد.

حسینی با بیان اینکه نفت خام در بورس انرژی عرضه نشده است گفت: فرآورده های نفتی در بورس انرژی عرضه شده و با استقبال بسیار خوبی نیز مواجه شده است، برای بهره برداری از فروش نفت خام باید شرایطی به وجود بیاید که بتوان نفت خام را در بورس عرضه کرد، به دلایل شرایط خاص بین المللی فعلا عرضه نفت خام در بورس انرژی منتفی است و باید در سال آینده شرایط را بررسی کرد و طبق آن تصمیم گیری شود.

حسینی زمان آمدن نماد انرژی ۳ که مربوط به بورس انرژی است از بازار پایه به بازار اصلی بورس را مشخص ندانست و تصریح کرد: فعلا شرایط این امر نیز مهیا نشده و نماد انرژی ۳ حداقل تا پایان سال در بازار پایه فرابورس باقی خواهد ماند. 

امیدواریم در سال آینده به میزان کافی عرضه های متفاوت داشته باشیم و از ابزارهای نوین برای شکوفایی بورس انرژی استفاده شود، برنامه منسجمی در این باره داریم و با مهیا بودن شرایط آن را عملیاتی خواهیم کرد.

کد خبر: ۶٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha