۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
۹۲ درصد تعهد امسال ایجاد اشتغال در استان همدان محقق شده است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۹۲ درصد تعهد امسال ایجاد اشتغال در استان همدان محقق شده است

همدان - قربانفر، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: تعهد ایجاد اشتغال استان همدان در سال جاری با اعلام دستگاه‌های اجرایی برابر ۱۹ هزار و ۴۵۰ نفر بوده که تاکنون ۹۲درصد تعهد اشتغال استان همدان محقق شده است

مصطفی قربانفر در گفتگو با خبرنگار بازار بیان کرد: در راستای اهداف سند راهبردی و توسعه اشتغال استان همدان در هشت ماهه سال جاری برای ۱۷ هزار و ۸۷۲ نفر در بخش مسکن و غیرمسکن شغل ایجاد شده است.

وی گفت: تعهد ایجاد اشتغال استان همدان در سال جاری با اعلام دستگاه‌های اجرایی برابر ۱۹ هزار و ۴۵۰ نفر بوده که بر این اساس، تاکنون ۹۲درصد تعهد اشتغال استان همدان محقق شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان درخصوص بیمه قالیبافان در استان همدان نیز مطرح کرد: افرادی ممکن است در آزمون های فنی حرفه ای قالی بافی حائز دریافت مدرک شده باشند اما در کل شغل آنها قالی بافی نباشد و فقط برای استفاده از مزایای بیمه قالی بافی مدرک گرفته باشند که باید به این موضوع توجه داشت.

قربانفر در خصوص پوشش بیمه ای این افراد عنوان کرد: ممکن است در این خصوص تعداد چهار هزار نفر متقاضی داشته باشیم اما درصد و سهمیه ای که برای استان همدان در نظر گرفته شده به تعداد دو هزار نفر برسد که به این ترتیب تعداد دو هزار نفر دیگر بلاتکلیف باقی می مانند.  

وی عنوان کرد: در قبال سه هزار شغلی که در استان همدان ایجاد می شود، ۱۰ هزار نفر تحت پوشش طرح های بیمه ای قرار می گیرند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان به وضعیت پیش آمده در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: کارفرمایان با جذب نیروهای دانشگاهی یا کسانی که در دوره شیوع بیماری کرونا براثر تعدیل نیرو از واحدهای تولیدی اخراج شدند، می توانند از طرح مشوق های کارورزی استفاده کنند که در این طرح تا دو سال بیمه کاربران از سوی دولت پرداخت می شود.

کد خبر: ۶۷٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha