۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
صرفه جویی در مصرف گاز با تعدیل روشنایی معابر
معاون هماهنگ کننده توزیع برق توانیر مطرح کرد

صرفه جویی در مصرف گاز با تعدیل روشنایی معابر

رخشانی مهر، معاون هماهنگ کننده توزیع برق توانیر گفت: در طرح تعدیل روشنایی معابر ۳۰۰ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق انجام می‌شود که معادل صرفه جویی در مصرف ۱.۷ میلیون مترمکعب گاز است.

به گزارش بازار، غلامعلی رخشانی مهر با بیان اینکه این صرفه جویی همچنین معادل صرفه جویی در مصرف یک و هفت دهم میلیون لیتر گازوئیل است، افزود: علاوه بر طرح تعدیل روشنایی معابر، جمع آوری مراکز استخراج رمز ارزهای غیر مجاز و انشعابات غیرمجاز نیز انجام می‌شود که در این طرح از ۱۶۰۰ اکیپ به تعداد ۵۰۰۰ نفر استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: تعدیل روشنایی معابر، جمع آوری مراکز استخراج رمز ارزهای غیر مجاز و انشعابات غیر مجاز صرفه جویی خوبی به همراه دارد و موجب می‌شود تا در تامین برق مناطق سردسیر موفق‌تر عمل و از خاموشی‌هایی مانند روزهای گذشته جلوگیری کنیم.

رخشانی مهر گفت: استخراج کنندگان رمز ارزهای غیر مجاز، مراکز خود را در محل‌هایی با انشعابات مجاز مانند مرغداری ها، صنایع تعطیل و یا بخش‌هایی که به طور کامل فعال نیستند قرار می‌دهند از این رو رصد آن‌ها کار ساده‌ای نیست.

وی افزود: برای عملکرد بهتر در این باره با وزارت ارتباطات هماهنگ کردیم، آن‌ها اعلام کردند که نمی‌توانند کمک انجام دهند، اما متخصصانی در حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات در حال کمک هستند تا این موضوعات را مدیریت کنیم.

رخشانی مهر درباره استفاده از فناوری‌های هوشمند برای تعدیل روشنایی‌ها گفت: آنجایی که کنتور هوشمند داریم در مواقعی که ترافیک کمتر است روشنایی‌ها از راه دور کنترل و قطع می‌شوند ادواتی هم نصب کردیم که متناسب با ساعت ترافیک، روشنایی‌ها را کنترل می‌کند که نمونه آن را در شمال کشور انجام دادیم، همچنین سنسورهای حساس به حرکت در بزرگراه‌های بین راهی و جاهایی که تردد کمتر است تعبیه کردیم تا چراغ‌های روشنایی را در مواردی که تردد انجام نمی‌شود خاموش کنند.

وی افزود: بنا داریم به غیر از جاهای پر خطر، روشنایی‌ها را در دیگر جاها خاموش کنیم تا برق به بخش خانگی، صنعتی و تجاری کشور برسد.

کد خبر: ۶۷٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha