۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
بازارهای آتی آمریکا در فاز مثبت و آسیا در روند منفی

بازارهای آتی آمریکا در فاز مثبت و آسیا در روند منفی

سخنرانی رئیس جمهور منتخب آمریکا در خصوص تازه ترین طرح ریاست جمهوری خود مبنی بر اعطای وام ۱.۹ تریلیون دلاری به اقتصادهای آسیب دیده از کرونا، و تقویت اقتصاد آمریکا، موجب رشد شاخص های آتی آمریکا در معاملات امروز شد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، در حالی که بازارهای آمریکا سرخوش از تزریق نقدینگی جدید برای عبور از بحران کرونا هستند، بازارهای آسیایی درگیر ابتلای مجدد چین به ویروس کرونا و نگرانی از همه گیری مجدد جهانی شده اند.

بر اساس این گزارش، بازارهای اروپایی نیز باروند کاهشی معاملات را آغاز کردند و به این ترتیب در بازارهای آتی این منطقه، شاخص یورواستاکس با افت ۰.۶ درصدی روبه رو شد و شاخص داکس آلمان نیز ۰.۶ درصد منفی شد و فوتسی لندن ۰.۳ درصد افت کرد.

این در حالی است که، سخنان جو بایدن در خصوص اعطای وام توانست شاخص های آسیایی را با شیب ملایمی به سمت صعود روانه کند.

تصمیم جو بایدن برای تزریق ۴۱۵ بیلیون دلار برای کمک به درمان ویروس کرونا، ۱ تریلیون دلار برای کمک به خانوارهای آسیب دیده و ۴۴۰ بیلیون دلار برای فعالیت های اقتصادی کوچک که به دلیل پاندمیک آسیب دیده اند، در سخنرانی امروز، دریچه ای جدید را در خصوص رشد اقتصادی آمریکا به روی جهان گشود.

استفان اینز، مدیر تحلیل گری و استراتژی موسسه آکزی در این خصوص بیان داشت: وقتی به سطح بالایی در بازارها میرسیم، چه چیزی نیاز است تا بازار را بالاتر ببرد؟ بله یک محرک اقتصادی جدیدتر. بازار در شرایط فعلی با روند مناسبی در حرکت است و به مباحث کرونا هم عادت کرده است اما از یک سو، شرایط بد اقتصادی کمی اوضاع را خراب می کند اما این به این معنی نیست که ریسک در بازار وجود ندارد اما باید گفت اگر اوضاع سیاسی کشورها فعلا در ثبات یاشد، ریسک های دراماتیک در بازار وجود ندارد.

به این ترتیب، در بازارها شاخص آسیا پاسفیک با افت ۰.۵ درصدی همراه شد و شاخص بلوچیپ شانگهای نیز ۰.۹ درصد منفی شد. شاخص اصلی بورس هنگ کنگ با افت ۰.۲ درصدی همراه شد و اس اند پی استرالیا نیز بدون تغییر باقی ماند.

از سوی دیگر، شاخص نیکی ژاپن ۰.۶ درصد کاهش داشت در حالی که شاخص های آتی در بازار آمریکا با روند مثبت همراه شدند و به نظر می رسد این موج مثبت در آخرین ساعات معاملاتی بر بازارهای آسیایی تأثیرگذار شود.

کد خبر: ۶۷٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha