۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
۴ هزار روستا به شبکه اینترنت متصل نیستند
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

۴ هزار روستا به شبکه اینترنت متصل نیستند

وحیدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به عدم اتصال ۴ هزار روستا به شبکه اینترنت، گفت: طرح مصوب در کمیسیون آموزش برای رایگان شدن اینترنت دانش آموزان، معلمان و مدارس به این موضوع نیز پرداخته است.

به  گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی با اشاره به تصویب  طرح مجلس شورای اسلامی برای رایگان شدن اینترنت دانش آموزان، معلمان و مدارس در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: این طرح که به امضای حدود ۴۰ تن از نمایندگان رسیده است، کلیات آن در نشست هفته گذشته کمیسیون به تصویب رسید.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه البته در حال حاضر نرخ محاسبه اینترنت در شبکه شاد رایگان است، افزود: ولی این پیشنهاد اصلی در این حوزه فراهم کردن دسترسی به اینترنت رایگان برای همه معلمان و دانش آموزان است.

وی با استناد به گزارش وزارت ارتباطات، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۴ هزار دستگاه به شبکه اینترنت دسترسی ندارند؛ البته در مناطقی که دکل آنتن تلفن همراه نصب شده، پوشش دهی اینترنت به نحوی نیست که بتوان از اینترنت برای شبکه شاد استفاده کرد.

وحیدی اضافه کرد: هم‌چنین در این طرح، وزارت ارتباطات مکلف به تهیه تبلت برای دانش آموزان شده است که پیشنهاداتی برای تقسیم بار مالی آن وجود دارد. از جمله این پیشنهادات واگذاری مسئله شناسایی و توزیع تبلت به سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) است که این پیشنهادات در نشست‌های آتی کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این نماینده مردم در مجلس با یادآوری اینکه در حال حاضر حدود ۳.۵ میلیون دانش آموز امکانات و تجهیزات  لازم از قبیل موبایل و تبلت برای دسترسی به شبکه شاد ندارند، افزود: در این طرح باید وزارت صمت نیز به منظور واردات یا تولید تبلت‌های لازم ورود داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: امیدواریم با دیدن بار مالی ناشی از تصویب این طرح بتوانیم دسترسی دانش آموزان به شبکه اینترنت را با توسعه زیرساخت و تأمین تجهیزات فراهم کنیم.

به گزارش خانه ملت،   بر اساس این طرح، دولت موظف است استفاده دانش آموزان، معلمان و مدارس از شبکه آموزش (شاد) را بصورت رایگان در اختیار قرار دهد، ضمنا نرم‌افزارهای پشتیبان جهت سرعت استفاده خدمات اینترنتی در اختیار قرار گیرد.

کد خبر: ۶۷٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha