۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
کاهش ۲۰۰ میلیاردی درآمد وزارت نیرو با اجرای طرح آب رایگان
معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری آبفا اعلام کرد

کاهش ۲۰۰ میلیاردی درآمد وزارت نیرو با اجرای طرح آب رایگان

کشفی، معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری آبفا گفت: با اجرای طرح آب رایگان (آب امید) ۲۰۰ میلیارد تومان از درآمد سالانه وزارت نیرو کم می‌شود که باید در پله‌های بالاتر مصرف (پرمصرف و بدمصرف) جبران شود.

به گزارش بازار، حمیدرضا کشفی افزود: در مرحله نخست طرح آب امید، معافیت خوش مصرف‌ها مطرح شد و پیشنهاد افزایش تعرفه برای پرمصرف‌ها و بد مصرف‌ها در مرحله بعد ارائه می‌شود تا این کاهش درآمد، جبران شود.

وی با اشاره به این که انگیزه مطرح شدن طرح امید برای کاهش مصرف ۱۰ درصدی آب و خدمات رسانی بهتر به مردم در زمان اوج مصرف بوده است گفت: با توجه به محدودیت‌های مالی که دولت و وزارت نیرو دارد و نمی‌توانیم طرح‌ها را به موقع به پایان برسانیم، الگوی کاهش مصرف در پیش گرفتیم.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: الگوی مصرف در مناطق مختلف کشور متفاوت است، اما به طور متوسط الگوی مصرف ۱۵ مترمکعب در هر ماه در نظر گرفته شده است بنابراین کسانی که این مقدار مصرف کنند، خوش مصرف و مشترکانی که دو برابر الگو مصرف کنند پرمصرف و مشترکانی که بیش از دو برابر (بیش از ۳۰ متر مکعب) آب در هر دوره مصرف کنند، بد مصرف محسوب می‌شوند.

۶۰ درصد مشترکان آب، خوش مصرف هستند
کشفی گفت: براساس آمار و رفتار مشترکان، ۶۰ درصد مشترکان آب، خوش مصرف هستند و فقط ۳۰ درصد آب مصرفی را استفاده می‌کنند، اما ۴۰ درصد دیگر مشترکان بدمصرف و ۷۰ درصد آب مصرفی را استفاده می‌کنند.

وی افزود: اگر از تعداد مشترکان بدمصرف، به مشترکان خوش مصرف اضافه کنیم، می‌توانیم در تامین آب موفق‌تر باشیم، در این صورت اگر مشترکان یک سوم الگوی مصرف (یعنی ۱۵ مترمکعب) آب مصرف کنند در طرح امید از معافیت صددرصدی بهره مند می‌شوند.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری آب و فاضلاب کشور اضافه کرد: براین اساس، پیش بینی می‌کنیم ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار مشترک از مجموع ۲۵ میلیون مشترک آب کشور در این طرح قرار می‌گیرند که ۱۰ درصد کاهش مصرف آب خواهیم داشت.

کد خبر: ۶۷٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha