۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
مصرف ۷۰ درصد گاز تولیدی کشور در بخش خانگی و تجاری
مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد

مصرف ۷۰ درصد گاز تولیدی کشور در بخش خانگی و تجاری

متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر گفت: بیش از ۷۰ درصد گاز تولیدی در کشور صرف مصارف خانگی و تجاری می‌شود که با افزایش مصرف، بخشی از گازی که باید به نیروگاه‌ها برای تامین برق برسد، کاهش یافته است.

به گزارش بازار، حسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر افزود: در چند سال گذشته با همکاری مردم توانستیم مصرف برق را در تابستان‌های گرم که در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است، را کنترل و بدون محدودیت از آن عبور کنیم.

وی اضافه کرد: امسال در زمستان بدلیل افزایش مصرف سوخت و گاز در منازل و بخش تجاری، محدودیت‌هایی در تامین سوخت نیروگاه‌ها بوجود آمد.

مدیر عامل شرکت توانیر گفت: هرچند اوج مصرف برق، ۴۰ هزار مگاوات تعیین شده و ۲۰ هزار مگاوات کمتر از تابستان است، اما نیروگاه‌ها و شبکه‌های برق در حالت پایدار هستند.

وی افزود: برای تامین ۴۰ هزار مگاوات، باید سوخت در نیروگاه‌ها مصرف و تبدیل به برق شود.

متولی زاده ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد گاز تولیدی در کشور، صرف مصارف خانگی و تجاری می‌شود بر این اساس بخشی از گازی که باید به نیروگاه‌ها برسد کاهش یافته و ما مجبوریم از سوخت مایع استفاده کنیم.

وی از رعایت برخی استان‌ها پس از توصیه‌هایی که مبنی بر مصرف کمتر انرژی شده خبر داد و افزود: ما شبکه برق را کنترل می‌کنیم و برای استان‌ها سهمیه تهیه کردیم تا بتوانیم در این ماه‌ها برق پایدار داشته باشیم.

وی ادامه داد: نخستین اقدام اثر بخشی که همکاران شرکت برق و توزیع نیرو انجام داده اند تعدیل روشنایی معابر و جاده‌های بین شهری بود. مردم بدانند هر یک پایه چراغ روشن در بین شهری معادل مصرف یک واحد مسکونی است و در این ایام که سوخت افزایش پیدا کرده است تعدیل روشنایی معابر باعث پایداری برق منازل مسکونی می‌شود.

متولی زاده گفت: گام بعدی که برای کنترل مصرف انرژی داشتیم بازرسی از ادارات بود؛ بازرسان ما ادارات را کنترل کردند تا بعد از ساعت کار، وسایل گرمایشی و روشنایی در ادارات خاموش شود.

وی افزود: در این شرایط کرونایی که برق جز نیازهای اولیه محسوب می‌شود از مردم می‌خواهیم که با یک درجه کاهش دمای محیط و خاموشی یک لامپ اضافه، تا ۱۰ درصد مصرف سوخت را در بخش خانگی و تجاری کاهش دهند این میزان مصرف معادل ۷۰ میلیون متر مکعب در کشور است و کل نیاز مصرف نیروگاه‌های را جبران می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر مردم همکاری کنند برق در کل کشور متعادل و متناسب خواهد بود گفت: تعدیل روشنایی معابر همچنان ادامه خواهد داشت تا خاموشی‌های بین شهری را به حداقل برسانیم همچنین خاموشی چراغ‌های روشنایی در جاده‌ها و اتوبان‌های داخل شهر هم یک درمیان خواهد بود.

وی درباره برخورد با مراکز استخراج رمزارزها هم افزود: با مراکز غیر مجاز تولید رمزارز برخورد داشتیم ضمن اینکه برخوردها بیشتر شده است البته با هماهنگی‌های صورت گرفته، تعدادی از مراکز استخراج رمزارزهایی که به صورت مجاز فعالیت می‌کردند نیز قطع شد.

کد خبر: ۶۷٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha