۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
محصولات کشاورزی خراسان شمالی با قیمت پایین خریداری می شود
نماینده مردم شیروان:

محصولات کشاورزی خراسان شمالی با قیمت پایین خریداری می شود

بجنورد- جدی، نماینده مردم شیروان با بیان اینکه محصولات کشاورزی خراسان شمالی با قیمت پایین خریداری می شود گفت: سیاست‌گذاری‌ها در بخش کشاورزی منطقی نیست و اگر اصلاح نشود کشاورز همیشه بدهکار است.

علی جدی در گفت‌وگو با بازار، بابیان اینکه بحث کشاورزی و دامداری قصه‌ی پر غصه‌ای است اظهار داشت: در استان خراسان شمالی سالانه حدود ۲۰۰ هزار تن گندم تولید می‌شود که از این مقدار ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تن با خرید تضمینی با نرخ ۲۵۰۰ تومان تحویل دولت می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که قیمت جهانی گندم هشت تا ۹ هزار تومان است، یعنی کمتر از ۳۰ درصد قیمت که به عبارتی ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزان‌تر از کشاورز خریداری می‌شود.

نماینده مردم شیروان تأکید بر حمایت از قشر روستایی و عشایر ادامه داد: کود را باقیمت یارانه‌ای با کلی اذیت و منت در اختیار به کشاورز می‌دهیم و ارزان محصولات را می‌خریم و بعد می‌گوییم چرا صنایع تبدیلی در استان نداریم و یا درآمدشان خوب نیست؛ گندم کشاورز را درست بخرید نه منت یارانه بر سرش بزارید، نه منت کود یارانه‌ای و نه منت منطقه_محروم.

جدی همچنین در خصوص بابیان اینکه خرید تضمینی گوشت دام سبک و کشمش در این استان حیاتی است گفت: سالانه حدود ۱۶ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود که بازهم ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان ارزان‌تر خریداری می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که کل یارانه خراسان شمالی ۴۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

نماینده مردم شیروان اظهار داشت: به کشاورز می‌گوییم گوشت تولید کنید ولی حق خارج کردن گوشت و دام را از استان ندارید و قیمت را به قیمتی که مصوب می‌شود بدهید که این‌ها همه اشکال است و اگر وزارت کشاورزی که متولی دام‌پروری و کشاورزی است این موضوع را دنبال نکند کشاورز همیشه بدهکار خواهد بود.

جدی در خصوص توزیع سوخت به کشاورزان نیز گفت: میزان نفت اختصاص‌یافته به کشاورزان این استان از ۵۰ لیتر در هرماه به هر خانوار به ۱۲۵ لیتر در ماه افزایش داده‌شده است که تلاش داریم این میزان را به ۳۰۰ لیتر نیز برسانیم.
 

کد خبر: ۶۷٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha