۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
کاهش ۳۰ درصدی درآمد تعمیرکاران وسایل برقی
رئیس اتحادیه تعمیرکاران تهران در گفتگو با «بازار» خبر داد

کاهش ۳۰ درصدی درآمد تعمیرکاران وسایل برقی

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران با بیان اینکه پیشنهاد افزایش نرخ تعمیرات در سال ۹۹ هنوز تایید نشده گفت: شیوع بیماری کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی به خصوص درمجتمع های تجاری به طور متوسط درآمد تعمیرکاران را ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داد.

بازار؛ گروه اصناف: «علی اکبر ایلخانی» درگفت ‌وگو با خبرنگار بازار، افزود: این وضعیت باعث شده برخی از واحدهای صنفی تعمیرکاران وسایل برقی حتی ۴۰ تا ۵۰ درصد درآمد خود را از دست بدهند.

وی با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا مراجعات تعمیرکاران برای تعمیر وسایل برقی منازل، بسیار کاهش یافت، گفت: در این مدت مراجعه مردم از ترس کرونا به واحدهای صنفی تعمیرکاران وسایل خانگی بسیار کمتر شد و این در کاهش درآمدهای همکاران ما بسیار موثر بود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران اظهارداشت: بیشتر همکاران ما در مراکز تجاری فعال هستند و با تعطیلی واحدهای مجتمع های تجاری واحدهای صنفی ما نیز بیشتر متضرر شدند.

این مقام مسئول در اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران بیان کرد: هم اکنون فقط در ساختمان آلومینیوم تهران بیش از ۱۰۰ واحد صنفی تعمیرات وسایل برقی لوازم خانگی از جمله ریش‌تراش، مایکروفر، آبمیوه، جاروبرقی، و سایر وسایل برقی خانگی و صنعتی وجود دارد.

ایلخانی با بیان اینکه تعمیرکارانی که در معابر شهر فعال هستند کمتر از واحدهای صنفی در مجتمع های تجاری متضرر شدند گفت: بررسی های به عمل آمده نشان می دهد که کاهش درآمد همکاران ما در یک سال گذشته بین ۲۰ تا ۷۰ درصد در نوسان بوده است.

قطعی و نوسانات برق به وسایل برقی صدمه می زند
وی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه قطعی برق و نوسانات آن در روزهای اخیر برای دستگاه‌های برقی در منازل و کارگاه صنعتی تا چه میزان به این وسایل صدمه می زند، گفت: نوسانات و افت ولتاژ برق به لوازم خانگی و برقی صدمه زیادی می‌زند و نبود برق نیز درآمد همکاران ما را تحت تاثیر قرار می دهد چون وسایل کار همه آنها با برق کار می کنند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران در ادامه با اشاره به میزان اجرت تعمیرکاران لوازم برقی و خانگی افزود: آخرین افزایش قیمت و اجرت تعمیرات همکاران این اتحادیه مربوطه سال ۹۸ است و تاکنون درخواست افزایش نرخ تعمیرات که در سال ۹۹ پس از تایید اتاق اصناف تهران به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شده که تاکنون تایید نشده است.

با وجود اینکه مدارک مورد نیاز افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی و اجرت تعمیر وسایل برقی در سال جاری را به مراجع ذی صلاح ارائه داده ایم، تاکنون از طریق وزارت صنعت، و معدن و تجارت این افزایش به اتحادیه ابلاغ نشده است، لذا همکاران ما همچنان اجرت خود را بر اساس نرخ های سال ۹۸ محاسبه و از مشتریان دریافت می‌کنند

ایلخانی افزود: در حال حاضر واحدهای صنفی تعمیرکاران وسایل برقی اجرت خود را بر اساس نرخ مصوب سال ۹۸ دریافت می‌کنند و چون رقابت در این زمینه زیاد است این اجازه نمی‌دهد تعمیرکاران اجرت بیشتری از مشتری دریافت کنند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران بیان کرد: با وجود اینکه مدارک مورد نیاز افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی و اجرت تعمیر وسایل برقی در سال جاری را به مراجع ذی صلاح ارائه داده ایم، تاکنون از طریق وزارت صنعت، و معدن و تجارت این افزایش به اتحادیه ابلاغ نشده است، لذا همکاران ما همچنان اجرت خود را بر اساس نرخ های سال ۹۸ محاسبه و از مشتریان دریافت می‌کنند.

حدود ۱۰۴۰ واحد صنفی در تهران مجاز به انجام تعمیرات هستند
ایلخانی به تعداد واحدهای صنفی دارای پروانه کسب از این اتحادیه در تهران اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۰۴۰ واحد صنفی در سطح شهر تهران از این اتحادیه پروانه کسب دریافت کرده اند و مجاز به انجام تعمیرات وسایل خانگی و برقی شهروندان هستند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران افزود: از تمام شهروندان می خواهیم در مراجعه به این واحدهای صنفی برای تعمیر وسایل برقی فاکتور تعمیرات دریافت کنند.

ایلخانی تاکید کرد: دریافت فاکتور سبب خواهد شد هرگونه اضافه دریافتی از مردم و اعلام آن به اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی، فورا به شکایت شهروندان رسیدگی می شود تا حقی از کسی ضایع نشود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران اظهارداشت: تمام واحدهای صنفی تعمیرکاران علاوه بر دریافت هزینه قطعات یدکی که بر روی لوازم برقی نصب می کنند باید اجرت خود را جداگانه محاسبه و از مشتریان دریافت کنند و حق ندارند بیش از نرخ مصوب از مشتری اجرت بگیرند.

کد خبر: ۶۷٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha