۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
قطعی برق صنایع را از قبل اطلاع دهید
درخواست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از وزارت نیرو؛

قطعی برق صنایع را از قبل اطلاع دهید

صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ‌می‌گوید، اگر وزارت نیرو نسبت به قطعی برق صنایع ناگزیر است، حتما برنامه آن را برای آمادگی قبلی صنایع ارائه کنند که دست‌کم آنها با خرابی ماشین‌آلات خود مواجه نشوند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه در دو روز اخیر حداقل ۲۳۰۰ واحد صنعتی با مساله قطعی برق مواجه شده‌اند، از خسارت‌های جبران ناپذیر این قطعی در صنایع سخن گفت و درخواست کرد که وزارت نیرو برای جلوگیری از بروز آسیب‌های بیشتر، تقویم این قطعی‌ها را به واحدهای تولیدی ارائه کند.

یدالله صادقی با اشاره به اینکه برق برای واحدهای صنعتی جزو زیرساخت‌های حیاتی و اساسی است، افزود: البته ممکن است بنابر دلایلی و در مقاطعی، مشکل کمبود برق هم در کشور به وجود بیاید. اما درخواست ما این است که وزارت نیرو، اولویت تامین این کسری را روی واحدهای صنعتی نگذارد؛ به این دلیل که این واحدها محل تولید و اشتغال هستند و اگر برق‌شان قطع شود، تولید با مشکل مواجه شده و اشتغال تضعیف ‌می‌شود و به هر حال، خسارات غیرقابل جبرانی به تولید وارد ‌می‌شود. از این رو، برای جلوگیری از بروز این خسارت‌ها، وزارت نیرو در مواقع کمبود برق سعی کند این قطعی را به بخش‌های دیگر که به هر حال، امکان‌پذیر بوده و تبعات کمتری دارد، تسری دهد. در عین حال، اگر واقعا این وزارتخانه ناچار است که برق واحدهای صنعتی را هم قطع کند، دست‌کم تقویمی از قطعی ارائه کند تا آنها به فکر باشند که یا از برق اضطراری استفاده کنند یا حداقل در ساعتی که قرار است، برق قطع شود، ماشین‌آلات و دستگاه‌ها را خاموش نگاه دارند.

 او با بیان اینکه امروزه اکثر ماشین‌آلات، از سیستم‌ها و قطعات الکترونیکی بهره ‌می‌گیرند و این سیستم‌ها با وارد شدن شوک ناشی از قطعی و اتصال مجدد برق دچار خرابی ‌می‌شوند، ادامه داد: در روزهای گذشته بسیاری از واحدهای تولید، مراتب اعتراض خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران اعلام کرده‌اند. تعمیر، تجهیز و راه‌اندازی مجدد این ماشین‌آلات پس از توقف ناشی از قطعی برق با توجه به شرایط تحریم، کار دشواری است. بنابراین اگر قرار است برق صنایع قطع شود، حتماً برنامه آن را برای آمادگی قبلی صنایع ارائه کنند که اگر برق واحدها قطع ‌می‌شود، دست‌کم با خرابی ماشین‌آلات خود مواجه نشوند.

 صادقی افزود: بر اساس گزارشی که مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران ارائه کرده است، حدود ۲۳۰۰ واحد صنعتی طی دو روز اخیر به ویژه در ۲۳ دی ماه، با قطعی برق مواجه شده‌اند. آنها در حال فعالیت بوده و اطلاع قبلی از این قطعی‌ها نداشته‌اند. البته میزان خسارات وارده ارزیابی نشده اما مواردی که گزارش شده، حاد بوده است. ماشینی که با سرمایه سنگین و با ارز گران، وارد کشور شده و زیر بار تولید رفته است، ناگهان با قطعی و اتصال مجدد برق دچار نوسان شده و از کار ‌می‌افتد. بازگرداندن این دستگاه به مدار تولید، کار دشواری است که بعضا هم به دلیل آنکه امکانات آن در داخل موجود نیست، میسر نشده و باید تلاش کنند امکانات آن را از خارج تهیه کنند که این، زمان‌بر بوده و تولید را متوقف می‌کند.

کد خبر: ۶۷٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha