۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
 کاهش ۵۰ میلیونی معاملات در مازندران/ بورس آب می رود
بازار بررسی کرد؛

کاهش ۵۰ میلیونی معاملات در مازندران/ بورس آب می رود

ساری- روند معاملات سهام در بازار بورس مازندران هر هفته نسبت به قبل منفی می شود و میزان معاملات کاهش ۵۰ میلیون سهم را داشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، حال و اوضاع بورس به رغم ادعای متولیان امر خوب نیست و روند معاملات هر هفته نسبت به هفته های قبل کم و کمتر می شود.

بررسی و پایش معاملات بورس طی چندماهه امسال نشان می دهد که روند نوسانات در این بازار نه تنها علمی و عقلانی نیست بلکه منفی بازی کردن حقوقی ها و یه یغما بردن سرمایه های مردم امری غیراخلاقی هم محسوب می شود.

تحلیل معاملات ماه جاری در بورس مازندران نشان می دهد که هر هفته روند معاملات و تاب آوری سهامداران در بازار بورس نسبت به هفته های قبل کمتر و کمتر شده است و معاملات بیش از ۳۰۰ میلیون سهم هفته اول زمستان به ۲۷۸ میلیون سهم در هفته دوم، ۲۴۰ میلیون سهم در هفته سوم و در نهایت ۱۸۹ میلیون سهم در هفته چهارم اولین ماه زمستانی کاهش یافته است.

شاخص قیمت بورس از یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی طی ابتدای ماه سال جاری به یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحد طی هفته چهارم دی ماه رسیده است.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی هفته جاری ۱۸۹ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۵۴ سهم به ارزش بیش از دو هزار و ۶۴۴ میلیارد ریال در بورس استان معامله شد، افزود: ارزش سهام خریداری شده هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: ۴۲ درصد از کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۵۸ درصد مربوط به فروش بوده است.

بررسی معاملات بورس طی هفته جاری در بازار رمازندران نشان می دهد که سهام صندوق سرمایه گذاری اعتمادآفریان پارسیان، بیمه اتکای ایرانیان، سیما باقران و کلر پارس بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده اند.

هفته قبل در بازار بورس مازندران ۴۵ درصد سهام مبادله شده مربوط به خرید و ۵۵ درصد مربوط به فروش بوده است.

کد خبر: ۶۷٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha