۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
هم افزایی عوامل اجرایی برنامه‌های توسعه صنعت لوازم خانگی با رویکرد زنجیره ای
رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری مطرح کرد

هم افزایی عوامل اجرایی برنامه‌های توسعه صنعت لوازم خانگی با رویکرد زنجیره ای

آقامحمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری بر هم افزایی عوامل اجرایی برنامه‌های توسعه صنعت لوازم خانگی با رویکرد زنجیره ای تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، علی آقامحمدی در نشست هم اندیشی بررسی وضعیت زنجیره ارزش صنایع لوازم خانگی که با حضور تشکل های تخصصی و تعدادی از صنعتگران پیشران برگزارشد، با اشاره به ضرورت تدوین دورنمایی برای توسعه صنعت لوازم خانگی به عنوان یکی از صنایع راهبردی، افزود: باید برنامه ملی برای افزایش ظرفیت تولید و توسعه صادرات در بازارهای هدف طراحی شود و این نیازمند برگزاری جلسات کارشناسی بین صاحبان این صنایع با تشکل های تخصصی است.

وی با تاکید بر ضرورت توقف مونتاژکاری و تجمیع تقاضا برای ایجاد ظرفیت های اقتصادی خاطرنشان کرد: با طراحی برنامه اجرایی برای توسعه این صنعت، هدفگذاری برای توسعه صادرات، قابلیت اجرایی خواهد داشت.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری همچنین بر ضرورت اتحاد و وحدت بین عوامل اجرایی برنامه‌های توسعه صنعت لوازم خانگی با رویکرد زنجیره ای تاکید و تصریح کرد: با احصاء پتانسیل ها و ظرفیت ها و همچنین چالش های پیش روی می توانید مسیر مشخصی را برای توسعه این صنعت ترسیم نمایید.

همکاری های مشترک و مدام در راستای حفظ منافع جمعی در حوزه لوازم خانگی
آقامحمدی با تاکید بر ضرروت همکاری مشترک بین برندها و سایر بخش‌های این زنجیره صنعتی اعم از قطعه سازان، قالبسازان و... افزود: فعالیت مشترک و همکاری مدام بر سر منافع جمعی باعث می‌شود در این بازار صاحبان صنایع دوام بیاورند.

وی افزود: این وضع خوب نیست که اقدام انفرادی صورت بگیرد و ما در این جلسه به دنبال این هستیم که به یک کار جمعی و مشترک برای تولید و صادرات برسیم.

آقامحمدی با تاکید بر توسعه سرمایه‌گذاری برندهای بزرگ گفت: الان بانک مرکزی و وزارت صمت پای کار هستند تا به کمک همه تولیدکنندگان این صنعت بیایند.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه لازم است یک استراتژی بلند مدت برای رسیدن به یک هدف ایده‌آل طراحی کرد، افزود: باید ابتدا برنامه مورد نظر مورد تفاهم قرار گیرد و نهایتا نرخ رشد برای این بخش مشخص شود و تقسیم کار صورت گیرد. موضوعاتی که برعهده سیاستگذاران ودولت خواهد بود، مورد پیگیری قرار می گیرد و صنعتگران هم مطابق برنامه عملیاتی افزایش تولید را محقق خواهند کرد.

وی اضافه کرد: صنایع لوازم خانگی باید حداکثر استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور، بهبود بازار و ... را در دستور کار قرار بدهند تا بتوانیم علاوه بر تامین بازار داخلی، بازارهای صادراتی را توسعه داده و میزان صادرات محصولات لوازم خانگی به بیش از یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

آقامحمدی در پایان ابراز امیدواری کرد: با طراحی برنامه استرتژیک در صنعت لوازم خانگی، نگاه توسعه ای در کل زنجیره صنعتی شکل خواهد گرفت و کل زنجیره درکنار هم و باهم توسعه پیدا خواهند کرد.

گفتنی است که سلسله نشست‌های هم اندیشی بررسی وضعیت زنجیره ارزش صنایع لوازم خانگی با بررسی رویکردهای جهش تولید و توسعه صادرات این صنعت به میزبانی معاونت امور صنایع برگزار شد.

کد خبر: ۶۷٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha