۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
رفع تصرف ۱۲۰۰ هکتار از اراضی ملی استان همدان طی سال جاری
مدیرکل منابع طبیعی همدان عنوان کرد:

رفع تصرف ۱۲۰۰ هکتار از اراضی ملی استان همدان طی سال جاری

همدان - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: امسال یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی استان همدان از دست متصرفان خارج شده است.

به گزارش بازار و به نقل از منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، اسفندیار خزایی اظهار کرد: برخورد با پدیده زمین خواری و جلوگیری از تصرف اراضی ملی توسط افراد فرصت طلب و تخریب کنندگان اراضی ملی از اولویت های محوری منابع طبیعی است.

وی اضافه کرد: طی برنامه ریزی و هماهنگی های صورت گرفته امسال اقدام اساسی برای بازپس گیری اراضی تصرف شده و جلوگیری از دست اندازی به منابع طبیعی استان همدان صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار پرونده قضایی مربوط به تخریب و تصرف اراضی به مساحت سه هزار هکتار در استان همدان تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

خزایی بیان کرد: از این تعداد ۹۰۰ پرونده از ابتدای سالجاری تاکنون منجر به صدور رای شده که نتیجه آن بازپس گیری یک هزار و ۲۰۰ هکار از اراضی ملی بوده است.

وی گفت: تاکنون بیش از ۹۵ درصد از آرای صادره در محاکم قضایی استان همدان در زمینه پرونده های منابع طبیعی و آبخیزداری به نفع دولت بوده است.

کد خبر: ۶۷٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      0 0
      متاسفانه، با تصرف عدوانی و فروش ،و بدست شدن زمین های ملی و افراد، علاوه بر نابودی زمین ها مستعد و مشکلات حقوقی و قضایی و اجتماعی طاقت فرسا برای افراد و کشور و رواج بی قانونی و قانون گریزی که بتدریج نهادینه می شود، علاوه بر از حیز انتفاع خارج شدن این زمین ها ،مناطق مسکونی شکل میگیرد که خود هزاران مشکل را بوجود میآورد که بر طرف کردن آن امکان پذیر نمی باشد ،بنابراین بایستی در اسرع وقت اقدام نمود