۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
افزایش بی‌رویه مصرف گاز در اصفهان/ مصارف خانگی کاهش یابد
مدیرعامل شرکت گاز اصفهان:

افزایش بی‌رویه مصرف گاز در اصفهان/ مصارف خانگی کاهش یابد

اصفهان- علوی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از افزایش بی رویه مصرف گاز در این استان و به ویژه در زمینه مصارف خانگی خبر داد.

سید مصطفی علوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مصرف گاز در استان اصفهان به ویژه در بخش خانگی روند روبه رشدی را دارد، اظهار داشت: مطابق معمول سال‌های گذشته سهم خانگی در مصرف گاز ۵۰ میلیون متر مکعب و سهم صنعت ۲۰ میلیون متر مکعب در هر شبانه روز بوده است.

مصرف ۷۳ میلیون متر مکعب گاز طی ۲۴ ساعت در اصفهان
وی با بیان اینکه با سردتر شدن هوا طی دو شب گذشته شاهد افزایش چشمگیر مصرف گاز در استان هستیم، تصریح کرد: طی روز گذشته بیش از ۷۳ میلیون متر مکعب گاز در استان اصفهان مصرف شده است که از این میزان ۲۱ میلیون  و ۵۶۰ متر مکعب در صنایع و بیش از ۵۱ میلیون متر مکعب در بخش خانگی بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با تاکید بر اینکه کنترل گاز در بخش صنعت امکان پذیر است، ابراز داشت: این در حالی است که کنترل مصرف گاز در خانه‌ها نیازمند همکاری شهروندان است.

تاکنون قطع گاز در مصارف خانگی را اعمال نکرده‌ایم
علوی با تاکید بر اینکه قطع گاز در مصارف خانگی را تاکنون اعمال نکرده‌ایم، اضافه کرد: از همه شهروندان درخواست داریم نسبت به این امر توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه چنانچه مردم در کاهش دو درجه‌ای دمای منازل همکاری داشته باشند شاهد تامین پنج میلیون متر مکعب گاز  در استان خواهیم بود، افزود: این امر می‌تواند به فعالیت صنایع و تامین برق مورد نیاز استان کمک قابل توجهی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان استفاده از عایق‌های حرارتی، پوشیدن لباس گرم، بستن منافذ خروجی انرژی گرمایی از خانه‌ها با رعایت نکات ایمنی، استفاده از پرده ضخیم و پوشیده برای پنجره ها و… را از راهکارهای کاهش مصرف انرژی در مصارف خانگی اعلام کرد و گفت: طرح‌های تشویقی برای مصرف کنندگان بهینه گاز در استان اصفهان نیز به شدت مورد توجه است.

کد خبر: ۶۷٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha