۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
ضرورت فراهم کردن شکوفایی مولفه‌های اقتدار ملی
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

ضرورت فراهم کردن شکوفایی مولفه‌های اقتدار ملی

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: آنچه که امروز برای کشور ضرورت دارد فراهم کردن فرصت‌ها به منظور شکوفایی و توسعه مولفه‌های اقتدار ملی است.

به گزارش بازار، مراسم رونمایی از سنگ بنای مرکز ملی نخستی سانان و مرکز تحقیقات پیش بالینی پزشکی بازساختی رویان عصر امروز با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی و جمعی از مسئولین منطقه برگزار شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: خدا را شاکر هستیم که گام موثر دیگری را برادران جهاد دانشگاهی در راستای عزت آفرینی برای ملت عزیز و شریف ایران در راستای منویات مقام معظم رهبری و با مدیریت دکتر طیبی برداشته اند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز شاهد رونمایی از این اقدام بزرگ و ماندگار هستیم. پژوهشگاه رویان یکی از افتخارات ملت ایران است و امیدواریم روح مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی که بنیانگذار پژوهشگاه رویان بودند و جان خود را در این راه تقدیم کردند، از باقیات الصالحات این کار بهره مند باشد.

وی تأکید کرد : آنچه برای ما امروز در کشور ضروری و حائز اهمیت است، این است که فرصت برای شکوفایی و توسعه مولفه های اقتدار ملی را فراهم کنیم. این فرصت سازی در راستای توسعه و اقتدار آفرینی برای کشور و شکوفایی علمی و فناوری است.

اسلامی با بیان اینکه مملکت ما از استعدادهای فراوانی برخوردار است، خاطر نشان کرد: جمعیت بااستعداد ما، جوانان تحصیلکرده دانشمند که در هر نقطه ای از جهان در مراکز پژوهشی حضور داشته باشند، باعث افتخار ایرانیان بوده و در تراز بالا توانسته اند مسئولیت علمی، پژوهشی و مدیریتی بگیرند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز که در کشورمان فرصت های توسعه نوین پژوهش های نوین و فناوری های مرز دانش را ظرفیت سازی می کنیم، طبیعی است که این نیروهای باارزش و پرافتخار در همین مراکز مشغول خدمت شوند و این سرمایه ها را به راحتی از دست نخواهیم داد.

وی با اشاره به ایجاد مرکز ملی نخستی سانان و مرکز تحقیقات پیش بالینی پزشکی بازساختی رویان، تاکید کرد: کار بسیار باارزشی است و ان شاء الله خداوند متعال عنایت می فرمایند و با تلاش همکاران پژوهشگاه رویان و دستگاه های محلی، ما نیز در این مسیر کمک خواهیم کرد تا هرچه سریعتر این مرکز مهم و موثر در فرآیندهای نوین پژوهشی پژوهشگاه رویان احداث و به بهره برداری برسد تا کل جهان از ثمرات آن بهره مند شوند.

اسلامی خاطر نشان کرد: پژوهشگاه رویان امروز جزو افتخارات ذکرشده در رتبه بندی جهانی هم هست و تراز کشور را با دانشی که در سلول های بنیادی به دست آورده، ارتقا داده است و امیدوارم این ریل حرکت و مسیر پرافتخار، هر روز قوی تر و قدرتمندتر طی شود و ملت ایران به بالاترین تراز جایگاهی خود که شایسته آن است، پست پیدا کند و نسل آینده ما هم از آن بهره مند شوند.

کد خبر: ۶۷٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha