۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۷
نگاهی به هیوندای آیونیک ۲۰۲۲| اس یو وی الکتریکی در راه بازار است

نگاهی به هیوندای آیونیک ۲۰۲۲| اس یو وی الکتریکی در راه بازار است

هیوندای در ماه میلادی آینده محصول جدید خود یعنی آیونیک را رونمایی خواهد کرد. آیونیک، اس یو وی(شاسی بلند) سایز متوسط الکتریکی بوده که با پلت‌فرم جدید راهی بازارهای جهانی خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی شرکت خودروسازی هیوندای خبر از رونمایی رسمی اس یو وی الکتریکی خود یعنی آیونیک در ماه آینده میلادی داد. این خودروساز با انتشار تیزری، تصاویری از محصول جدید خود را منتشر کرد.
آیونیک یک اس یو وی سایز متوسط گروه خودروسازی هیوندای-کیا است. این خودرو دارای یک پلت‌فرم جدید به نام مدولار برقی جهانی (E-GMP) است. در این پلت‌فرم باتری در کف خودرو جانمایی شده تا میزان ایمنی و جانمایی مناسب برای فضای کابین قابل توجه را امکان پذیر کند.   در این خودرو موتورهای الکتریکی در چرخ‌های جلو به کارر فته و اصطلاحا، محور محرک جلو است.

طراحی این خودرو به گونه‌ای است که بهترین حالت آیرودینامیکی را برای حرکت در خودرو ایجاد تا مقدار مقاومت هوا برای افزایش مسافت با یک بار شارژ، کاهش یابد. طراحی بدنه این خودرو متشکل از خطوط و سطوح با زوایایی  تخت، شارپ و تیز است. این خودرو استاندارد جهانی WLTP را پاس کرده و با یک بار شارژ می‌تواند ۳۴۲ مایل پیمایش داشته باشد. این خودرو مجهز به سیستم شارژ سریع یا شارژ در ۵ دقیقه است.
کابین این خودرو تا حد امکان مجهز به فناوری‌های روز و آونگارد طراحی شده تا حس پیشرفته سایر خودروهای الکتریکی را به سرنشینان القا کند.

آیونیک یکی از محصولات هیوندای بود که در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ شرکت پاکرو قصد واردات آن را داشت. اما به دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه صنعت خودرو کشور و نبود زیرساخت و بستر مناسب نسل پیشین این خودرو به کشور راه نیافت.

کد خبر: ۶۷٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha