۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
تخمین نوبت واکسیناسیون هر شهروند انگلیسی با omnicalculator

تخمین نوبت واکسیناسیون هر شهروند انگلیسی با omnicalculator

دولت انگلیس با طراحی وب سایت «ماشین حساب صف واکسیناسیون» تحت عنوان omnicalculator این امکان را برای شهروندان خود فراهم کرده است که با مراجعه به این وب سایت و جواب دادن به چند سوال از زمان واکسیناسیون خود مطلع شوند.

یاسمن بلوردی؛ واکسن آنلاین: تاکنون، COVID-۱۹ صدها میلیارد دلار برای جهان هزینه داشته و تقریباً ۱.۵ میلیون تلفات داشته است.   در ۸ دسامبر سال ۲۰۲۰ ، اولین شخص در انگلیس  و به عبارتی در واقع جهان واکسن COVID-۱۹ را برای استفاده عمومی تأیید کرد. با این وجود از جمله سوالات مطرح شده در اذهان عموم این است که چه زمانی می توانند تحت واکسیناسیون قرار بگیرند؟

در این راستا دولت انگلیسی با راه اندازی وب سایت Vaccine Queue Calculator for the UK به آدرس https://www.omnicalculator.com/health/vaccine-queue-uk شرایطی را فراهم کرده است تا شهروندان انگلیسی با وارد کردن یکسری اطلاعات از جمله «سن، سابقه بیماری های زمینه ای و غیره» بتوانند از زمان تقریبی واکسیناسیون خود مطلع گردند.

بر اساس این گزارش دولت انگلیس لیست اولویت ۹ ماده ای گروه هایی را که در مرحله اول واکسن COVID دریافت می کنند منتشر کرده است که شامل «ساکنان خانه مراقبت از افراد مسن و مراقبان آنها، همه افراد ۸۰ سال به بالا و کادر پزشکی، همه افراد بالای ۷۵ سال، همه افراد ۷۰ ساله و بالاتر و افراد بالینی بسیار آسیب پذی، همه افراد بالای ۶۰ سال، همه افراد از ۱۶ سال تا ۶۴ سال با شرایط بهداشتی زمینه ای که آنها را در معرض خطر بیشتری از بیماری جدی و مرگ و میر قرار می دهد. همه افراد ۵۵ سال به بالا و سپس نیز همه افراد بالای ۵۰ سال» به ترتیب تحت واکسیناسیون قرار خواهند گرفت. گفتنی است افراد ۸۰ سال به بالا و کادر درمان و پزشکان در اولویت اول تزریق واکسن در انگلستان قرار داده شده اند.

میزان افراد مشمول در گروه های ۹ گانه اولویت های واکسیناسیون در انگلستان/ واحد سنجش میلیون نفر

شهروندان انگلیس چگونه از ماشین حساب صف واکسن کرونا استفاده می کنند؟
بر اساس توضیحات وب سایت Vaccine Queue Calculator for the UK شهروندان انگیسی برای محاسبه جای احتمالی خود در صف واکسن COVID باید در ابتدا سن خود را وارد کنند. گفتنی است افراد زیر ۱۶ سال مشمول این واکسیناسیون نمی شوند و به طور کلی، هرچه سن شما بالاتر باشد، زودتر به فرد واکسن داده می شود.

در گام بعد فرد مراجعه به وب سایت باید اطلاعاتی در خصوص اینکه در خانه از فرد سالمند مراقبت می کند یا خیر پاسخگو باشد. سپس در مورد بارداری یا عدم بارداری از وی سوالاتی می شود و اگر فرد باردار باشد یا قصد دارد در سه ماه آینده باردار شود  سازندگان واکسن در حال حاضر توصیه نمی کنند که تا زمان انتشار اطلاعات بیشتر آزمایش، واکسن COVID را تزریق کنند.

از سوی دیگر در این وب سایت اطلاعاتی در خصوص شغل شخص و شرایط کاری پرسیده می شود و افراد شاغل در بخش درمانی کشور انگلیسی همچون پرستاران و پزشکان به دلیل اینکه احتمال بیشتری دارد که در معرض ویروس قرار بگیرند در اولویت واکسیناسیون قرار می گیرند.

شایان ذکر است بعد از پاسخ گویی هر شهروند انگلیسی به سوالات طراحی شده این وب سایت، تخمینی از حداقل و حداکثر تعداد افرادی که برای دریافت واکسن قبل از آنها در صف هستند، مشاهده خواهند کرد و از زمان واکسیناسیون خود مطلع می شوند.

کد خبر: ۶۷٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha