۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
 انحصار مجوز داروخانه ها با اصلاح دستور العمل ها برداشته شود
رئیس مرکز ملی مطالعات و پایش بهبود فضای محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی:

انحصار مجوز داروخانه ها با اصلاح دستور العمل ها برداشته شود

فیروزی، رئیس مرکزملی مطالعات و پایش بهبود فضای محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی گفت: طبق قاعده تعارض منافع در همه جای دنیا وجود دارد منتهای موضوع مهمتر از تعارض منافع اینکه به احکام لازم الاجرا و قانونی باید گردن نهاد چرا که قانون یک بحث دلبخواهی نیست.

به گزرش بازار، «علی فیروزی» افزود: هیئت مقررات زدایی به عنوان تنظیم گر بخش مجوزهای کسب و کار در کشور به این نتیجه رسیده که مجوز تاسیس داروخانه دارای انحصار است و باید انحصار آن با اصلاح دستور العمل ها برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه تعارض منافع را در هر مجوزی می توان پیدا کرد، اظهارداشت: خود به خود وقتی نوع فرآیند صدور مجوز به گونه ای طراحی می شود که آن کسی که می خواهد مجوز صادر کند خود از محدود بودن بازار نفع می برد منجر به این خواهد شد که تعارض منافع بصورت دائمی وجود داشته باشد و با لابی گرهای مختلف و امثالهم به این نقطه برسد که کسب و کارها به راحتی در سطح کشور ایجاد نشود.

رئیس مرکزملی مطالعات و پایش بهبود فضای محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی گفت: توصیه به همه مراجع صدور مجوز اینکه در رابطه با موضوعاتی که به شکل انحصار در آمده مقاومت نکنند چون این رویه در آینده آن کسب و کار هم اثر بدی خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: وقتی در رابطه با بازار و اقتصاد رقابتی در کشور صحبت می شود و انتظار اینکه بخش خصوصی بصورت رقابت در حوزه های مختلف ورود پیدا کند دیگر ایجاد محدودیت، انحصار و مجوزندادن به بهانه اشباع بازار معنی پیدا نمی کند.

فیروزی یادآورشد: برای توسعه سرمایه گذاری، اشتغال، رونق کسب و کار، رشد اقتصادی و نظایر این باید به معنای واقعی رفع انحصار از صدور مجوزها در کشور اتفاق بیفتد.

کد خبر: ۶۷٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha