۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
 سالانه ۱۰۰ هزار مواد شوینده در مازندران مصرف می شود
رئیس سازمان صمت مازندران:

سالانه ۱۰۰ هزار مواد شوینده در مازندران مصرف می شود

بابل - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران کل مصرف مواد شوینده در استان در سال ۱۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: ظرفیت تولید ۲.۵ برابر این نیاز است.

حسینقلی قوانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ظرفیت کارخانه های تولید مواد شوینده در استان ۲۵۰ هزار تن است، کل نیاز و مصرف استان به مواد بهداشتی و شوینده را ۱۰۰ هزار تن در سال اعلام کرد و گفت: ۲.۵ برابر نیاز بازار کارخانه ها ظرفیت تولید دارند.

وی با بیان اینکه کارخانه ها تاکنون به صورت تک شیفت و پایین تر از ظرفیت خود کار می کردند، افزود: با توجه به التهاب ایجاد شده و افزایش تقاضا برای خرید از کارخانجات تقاضا کردیم میزان تولیدات را افزایش دهند و امیدواریم هرچه زودتر این التهاب کاذب فروش کند و بازار آرامی را در شب عید داشته باشیم.

وی بابیان اینکه کمبودی از نظر اقلام پرمصرف و کالاهای اساسی نداریم از مردم خواست به اندازه نیازشان از بازار خرید کنند و ادامه داد: در حال حاضر حجم تولیدات ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

قوانلو ادامه داد: میزان ذخایر کالاهای اساسی و پرمصرف نیز در استان ۳۰ درصد بیشتر از سال قبل است و کمبودی که در برخی اقلام نظیر شکر موجود است نیز طی روزهای آینده با توزیع سراسری برطرف می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: نمایشگاه های بهاره و فصلی نیز به دلیل شرایط خاص ایجاد شده برای حفظ سلامت مردم و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، متوقف شده و قرار شد و توزیع اقلام اساسی در فروشگاه های بزرگ و فروشگاه های خاص انجام شود.

کد خبر: ۶٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha