۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
صادرات محصولات مشاغل خانگی همدان در دستور کار قرار گرفت
معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان در گفتگو با بازار؛

صادرات محصولات مشاغل خانگی همدان در دستور کار قرار گرفت

همدان - قربانفر، معاون اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه تسهیل فروش و صادرات محصولات مشاغل خانگی در دستور کار است، گفت: تفاهم نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جهاد دانشگاهی برای ایجاد بازار فروش محصولات و تولیدات مشاغل خانگی به امضا رسیده است.

مصطفی قربانفر در گفتگو با خبرنگار بازار از پرداخت تسهیلات بانکی به مشاغل مختلف در استان همدان خبر داد و عنوان کرد: استان همدان در این خصوص عملکرد خوبی داشته و کارنامه مورد قبولی دارد.

وی با بیان اینکه تسهیلات بانکی در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه اعطا می شوند، گفت: تسهیلات بانکی در این قالب به واحدهای بزرگ خوداشتغالی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره میراث فرهنگی استان معرفی و دارای مجوز هستند، به صورت یارانه ای تعلق می گیرد.

قربانفر با بیان اینکه یارانه های تعلق یافته به هر واحد متغیر است، گفت: ممکن است به یک واحد یارانه سه درصدی و به واحد دیگر یارانه ۱۰ درصدی تعلق بگیرد اما در مجموع میانگین نرخ سود تسهیلات ارائه شده به واحدهایی که از سوی دستگاه های مذکور معرفی می شوند در استان همدان به هفت درصد می رسد.

معاون اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اضافه کرد: نرخ سود این تسهیلات بانکی در کل کشور بین ۱۲ تا ۱۵ درصد است.

قربانفر در خصوص ایجاد مشاغل خانگی نیز مطرح کرد: مشاغل خانگی در ابتدای کار منابع مالی چندانی نیاز ندارند و بیشترین مشکلی که در مشاغل خانگی وجود دارد مربوط به رونق بازار فروش است.

وی با بیان اینکه تسهیل فروش و صادرات محصولات مشاغل خانگی در دستور کار است، عنوان کرد: در این زمینه تفاهم نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جهاد دانشگاهی برای ایجاد بازار فروش محصولات و تولیدات حاصل از مشاغل خانگی به امضا رسیده تا بتوان با این روند محصولات تولیدی مشاغل خانگی را با کمک پیشران ها و پشتیبانان به بازار فروش متصل کرد.

قربانفر افزود: طی رایزنی با صادر کنندگان فرش و قالی، طرح و نقشه ای که مدنظر صادرکننده فرش است در اختیار افراد شاغل در مشاغل  خانگی قرار می گیرد و کار بافندگی قالی با این نقشه پیش می رود و بدین ترتیب، سودی عاید پیشبران و پشتیبانان و سودی نیز نصیب فعالان در حوزه مشاغل خانگی می شود و می توانند صادرات محصولات و تولیدی های خود را نیز در پیش بگیرند.

کد خبر: ۶۷٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha