۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
۲۱ درصد افت در ۲ روز رمزارز محبوب| حباب بیت کوین در حال ترکیدن است؟
سرسره بازی بیت کوین؛

۲۱ درصد افت در ۲ روز رمزارز محبوب| حباب بیت کوین در حال ترکیدن است؟

با توجه به افت ارزش بیت کوین، این نظریه را بین سرمایه گذاران داغ کرده که شاید حباب رمزارز محبوب درحال ترکیدن باشد. در حالی که ارزش این رمزارز به ۴۲ هزار دلار هم رسیده بود.

بازار؛ گروه بورس: سایت الجزیره در گزارشی به دیدگاه تحلیل گران در خصوص  افت قیمت بیت کوین پرداخته است: افت دو روزه بیت کوین باعث ایجاد نگرانی در مورد حباب رمزنگاری می شود. چراکه بیت کوین ۲۱ درصد نسبت به یکشنبه و دوشنبه سقوط کرد - بزرگترین سرسره بازی دو روزه از ماه مارس محسوب میشود. از طرفی فروش شدید بیت کوین این نگرانی را به وجود می آورد که حباب ارز رمزنگاری شده در آستانه ترکیدن است. بیت کوین در بزرگترین اسلاید دو روزه از ماه مارس،  یکشنبه و دوشنبه ۲۱ درصد افت کرد.

 ویجی آیار، رئیس توسعه تجارت بورس ارز رمزنگاری شده Luno در سنگاپور، گفت: باید مشخص شود که آیا این آغاز یک اصلاح بزرگتر است، اما ما اکنون شاهد شکستن این سهمی هستیم.

بیت کوین در یک سال گذشته بیش از چهار برابر شده است و خاطرات شیدایی سال ۲۰۱۷ را تداعی کرده است.  قیمت معاملات در ۸ ژانویه تقریباً به ۴۲ هزار دلار رسید که معامله گران خرده فروشی و سرمایه گذاران وال استریت خواستار بخشی از این اقدامات شدند.

 

اسکات مینرد، مدیر ارشد سرمایه گذاری در Guggenheim Investments، در توییتی نوشت: «افزایش سهموی بیت کوین در کوتاه مدت ناپایدار است.» در اواخر دسامبر، مینرد پیش بینی کرد بیت کوین در نهایت می تواند به ۴۰۰ هزار  دلار برسد.

وی به تازگی همچنین گفته است که افزایش سهموی بیت کوین در کوتاه مدت پایدار نیست. آسیب پذیر در برابر وقفه پیشرفت به نظر میرسد. هدف تکنیکال از  میزان ۳۵ هزار دلار فراتر رفته است.

معتقدین واقعی به بیت کوین استدلال می کنند که تجمع این بار دارایی با چرخه های گذشته متفاوت است زیرا دارایی با ورود سرمایه گذاران نهادی بالغ شده است و به طور فزاینده ای به عنوان یک محافظ قانونی در برابر کاهش ارزش دلار و خطر تورم دیده می شود. برخی دیگر نگران این هستند که تجمع دلیل منطقی ندارد و با انگیزه های مالی و گسترده ای به آن دامن می زند، بعید است بیت کوین هرگز به عنوان یک جایگزین ارز مناسب نباشد.

با توجه به سرمایه گذاران زیادی که می خواهند با بیت کوین ثروتمند شوند، این دارایی توجه ناظران را جلب می کند. روز دوشنبه، ناظر مالی انگلیس هشدار جدی برای مشتریانی که می خواهند از رمزنگاری سود ببرند صادر کرد: آماده باشید تا همه چیز را از دست میدهید.

ناظر مالی انگلیس در بیانیه ای گفت: سرمایه گذاری در مجموعه های رمزنگاری یا سرمایه گذاری و وام های مرتبط با آنها، به طور کلی شامل ریسک بسیار بالایی با پول سرمایه گذاران است. نگرانی های FCA شامل نوسان قیمت، پیچیدگی محصولات ارائه شده و عدم تنظیم مقررات حمایت از مصرف کننده در بسیاری از محصولات است.

کد خبر: ۶۷٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha